Zit massimo trail

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Zit massimo trail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 11:46

Ik vraag me af hoe de zit van de massimo trail wordt ervaren? Ik vind het er op de foto's een nogal diepe gedwongen zit uitzien, maar kan me moeilijk voorstellen dat dit ook effectief zo is aangezien het zadel toch bedoeld is om lange ritten mee te maken.
Hoe ervaren de massimo trail rijders dit?

Anoniem

Re: Zit massimo trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 11:57

Ik heb een massimo Trail. De zit lijkt dieper dan hij is. En ik vind hem niet echt gedwongen. Dressuur rijden er mee gaat prima. Buiten rijden ook. En een sprongetje ook. Ik heb helemaal tevreden met dit zadel!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:25

Hij is zeker niet gedwongen. Een gedwongen zit krijg ik rugpijn van en dat heb ik met de trail nog niet gehad.
De zitting is heerlijk zacht.
En inderdaad, je kan er alles mee. Dressuur, springen, buiten.
Ik ben er ook heel tevreden mee.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 20:13

Amanda schreef:
Hij is zeker niet gedwongen. Een gedwongen zit krijg ik rugpijn van en dat heb ik met de trail nog niet gehad.
De zitting is heerlijk zacht.
En inderdaad, je kan er alles mee. Dressuur, springen, buiten.
Ik ben er ook heel tevreden mee.

Interessant, van een gedwongen zit krijg ik namelijk ook altijd rugpijn. Daarmee dat ik zo mijn twijfels heb over dit zadel omdat de zit er toch wel erg 'diep' uitziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:24

Je woont totaal niet in de buurt anders had je van mij best een ritje mogen komen maken op mijn paard(incl. massimo trail)

Ken je niet iemand in de buurt die een massimo heeft?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:27

De Massimo Trail is juist helemaal niet diep. Ik had eerder een Hulsebos Endurance en dat was een zadel met een vrij diepe zit. Ik heb echt enorm aan de Massimo moeten wennen, voor mijn gevoel schoof ik continu van achteren naar voren en terug (en volgens mijn instructrice ook). Dat is goed opgelost met de tijd en met zitles, maar het heeft me wel een half jaar gekost. Het was iig voor mij een teken dat het zadel absoluut geen diepe c.q. gedwongen zit heeft.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 20:29

Anoniem schreef:
Je woont totaal niet in de buurt anders had je van mij best een ritje mogen komen maken op mijn paard(incl. massimo trail)

Ken je niet iemand in de buurt die een massimo heeft?

Bedankt voor het aanbod, maar Eindhoven ligt inderdaad niet naast de deur voor mij.
In België is dit zadel helaas nog niet zo gekend/gebruikt. Ik ken niemand die zo'n zadel heeft, helaas.