Het zadel moet rondom de schoft aan alle kanten vrij liggen. Dus niet alleen boven. Twee vingers zou echt minimaal zijn bij mij, dan moet je er ook al opzitten (of ik heb heel dunne vingers ).
Silence
Geplaatst: 08-12-09 10:32
3 vingers, dat is ook de richtlijn die ik van verschillende zadelmakers mee heb gekregen. En rondom moet het ook vrij liggen inderdaad. Dat moet na het aansingelen niet helemaal strak getrokken zijn.
die van mij heeft en een enorme schoft en we hebben nu na een maand allemaal zadels passen een zadel dat overal perfect past alleen bij de schoft kan je er 2 vingers tussen krijgen...
Silence
Ja maar als je erop zit mag het dacht ik weer 1 minder zijn
Schangah
Geplaatst: 08-12-09 20:53
Ligt aan het zadel en de kussens. Ik heb bv. een close contact en als ik erop zit heb ongeveer anderhalve vinger ruimte over.
rosja1
Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-09 23:28
vandaag kon ik ineens 3 vingers ertussen krijgen en gister (eerste keer dat ik op het zadel zat)2. Als het zadel niet aan is gesingeld kan ik er een hele hand tussen stoppen. Ik denk dus wel dat het zadel ruimte genoeg heeft. Hoever moet je eigenlijk de kamer in kunnen met je vingers? Of hebben we het over de voorkant(voor zover je met je vingers kan bereiken)?