Deken Houdini, weet het niet meer.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nettieejj

Deken Houdini, weet het niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 20:13

Hallo,

Mijn pony die wurmt zich uit alle dekens, hij is nogal speels in de wei, en op een of andere manier molt hij ze altyd, dus ik ben op zoek naar een deken die voorla goed stevig is, as hij er een keer afgaat ofzo vind ik het niet erg, maar als mijn dure deken dan helemaal kapot is na 1 week baal ik wel :P
Ik weet het echt niet meer, dus als niemand hier tips heeft voor goede/bijna onverwoestbare dekens, dan geef ik het op met de dekens!

Alvast bedankt!

lindalieneke

Re: Deken Houdini, weet het niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:15

ik heb van die beresterke canvas hengsten dekens met bilkoorden, die krijgen ze hier niet af en amper kapot. Dekens zijn van Lamers als ik het goed heb.

Babybel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 11:40

Inderdaad dekens van canvas òf met ballistisch nylon, alleen zijn deze laatst over 't algemeen wel erg duur... :o

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 11:45

Offff zo'n klep om achter de mond van het paard vast te maken aan het halster. Op die manier kan hij er ook niet meer aan.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:18

canvas hengsten deken werken vaak heel goed ja

die zijn dicht van voren en wat zwaarder een paard wat ik jaren geleden had kon alleen die op hebben anders was het binnen 10 min een bult afval

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:30

Probeer naar het aantal dernier en de manier van weven te kijken.
Hoe meer dernier uit hoe meer draden de stof bestaat en dus sterker. Ook moet je erop letten dat het ripstop is. Dat betekent dat er dikkere draden door de stof worden heen gestikt waar de scheur meestal op stopt.

Over het algemeen is 1200D al behoorlijk sterk, maar voor een sloper echt niet genoeg. Met een deken van 1680 Dernier zit je denk ik goed. Ballistic nylon is ook oersterk, Bucas heeft hier dekens van.

Canvas ben ik niet heel weg van, dat scheurt namelijk ook best makkelijk.