Deze wil ik dan ongeveer gaan gebruiken:

gewoon een normale dus. Ze heeft anders ook een normale, maar dan met bitringen. maar omdat ik weet dat een bit veel invloed kan hebben, wil ik het nog voor de zekerheid vragen.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

petitparis schreef:@marrit: dan heb jij onderlegtrenzen voor die zijn idd veel dunnen, maar die bestaan ook in busytrens uitvoering.
TS als je hetzelfde bit koopt dan in het hoofdstel van dat manege paard hangt, dan moet je niet wakker liggen van een verschillende inwerking.
bitringen worden in de eerste plaats gebruikt om te voorkomen dat de mondhoeken "gekneld" kunnen raken bij een bit met losse ringen (een watertrens dus). echter is dit bij een goed passend bit niet altijd nodig. ik gebruik zelf meestal watertrenzen (enkel of dubbel gebroken) en heb nog nooit wondjes gehad of bitringen gebruiktBij een bustrens zoals op jou afbeelding moe je geen bitringen gebruiken. Als ze met dit type bit toch gebruikt worden is dit vaak omdat het bit te groot is en een maatje kleiner te klein valt. (of op sommige maneges gewoon omdat ze de moeite niet doen een ander bit te halen)
nee heb hem nog niet gekocht btw
vind het erg fijn om te weten dat lisa al eens zo'n bit heeft gebruikt voor halinda.