Citaat:
Als hij dit niveau niet aan zou kunnen zou ik hem er natuurlijk niet in starten.
Tijdens de training gaat het super, instructeur zegt dat hij het makkelijk kan (ik overleg voordat ik overga naar volgende klasse)
We zijn nu 1 keer M1 gestart en waren 2de en 4de met 187 en 180 p. dus het is niet bar slecht maar het gevoel is slecht.
Hij voelt absoluut niet zoals normaal.
Het ligt er ook niet aan dat hij nooit ergens anders komt want we rijden 3x p.w op verschillende locaties en dan nog de buitenritten!
Sporen tijdens de lessen gebruik ik ze tegenwoordig met bijv. schouderbinnenwaarts en hij is erg goed op de hulpen daar ligt het ook niet aan maar dit is meteen ook zo vreemd dit is op wedstrijd helemaal weg!
Ik kan op de wedstrijd doen wat ik wil met of zonder spoor maar het heeft weinig effect dan!
Als ik dit zo hoor dan komt het op mij toch over dat hij echt last heeft van de (of jouw) wedstrijdstress, dat bedoelde ik dus ook met het moeilijk vinden, niet zozeer het niveau, maar meer het wedstrijdelement en de stress die dat oplevert. Als je al vaak met hem naar verschillende locaties gaat en hij daar inderdaad geen last van heeft, en omdat Mrijn het ook al zegt, dan hangt het toch echt samen met het wedstrijdrijden i.m.o.
Ik zou inderdaad die tip van Qimm eens uitproberen, ik denk dat dat wel een goede is en ik denk persoonlijk dat het wisselen van sporen in dit geval weinig effect heeft. Wedstrijdmoe zal het inderdaad niet zijn als je zo weinig wedstrijden rijdt, maar misschien is ie wel te gevoelig om wedstrijden te rijden, ik denk dat het wel iets is om rekening mee te houden.