dus ik vraag hier om hulp?
ik twijfel tussen de Harry horse Laque
http://www.paardenspul.nl/cache/455x315 ... e2web0.jpg
of een hoofdstel met een Mexicaanse neusriem ..
wat zouden jullie doen?
of evt nog andere sugesties?
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
mrie schreef:Waarom zou je een mexicaanse neusriem nemen. Die dingen zijn niet voor de mooi, maar omdat ze veel scherper werken.
anoukkk. schreef:Oke, nouja dat wist ik dus absoluut niet,
ik heb een dravers merrie en ik moet opzich wel aardig streng zijn met mijn hand, is het dan misschien wel handig?
mrie schreef:Waarom zou je een mexicaanse neusriem nemen. Die dingen zijn niet voor de mooi, maar omdat ze veel scherper werken.

De gecombineerde neusriem
Gecombineerde neusriem;
Deze neusriem bestaat uit een hoge neusriem, met daaraan een lusje waardoor een zogenaamde sperriem loopt. De sperriem loopt onderlangs. Deze neusriem is dus eigenlijk een combinatie van een hoge en een lage neusriem, met als voordeel dat deze neusriem de ademhaling niet kan belemmeren, mits niet te strak aangetrokken.
De Mexicaanse neusriem
Deze neusriem bestaat uit 2 lange, relatief dunne leren riemen die kruislings over de neus lopen. Midden op de neus worden ze bij elkaar gehouden door een rondje. Deze neusriem geeft optimale vrijheid aan de ademhaling, maar werkt pittig in als het paard de mond wil open sperren. Deze neusriem wordt vaak gebruikt door springruiters.