hoeveel inch max op pony

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

hoeveel inch max op pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 11:28

Ik heb december 2008 een nieuw zadel gekocht voor mijn pony (1.40)
Het is een 17,5 inch. Hiervoor had ik een 16,5 inch, en daar paste mijn billen net niet in. 17'' heb ik ook geprobeerd, en dat was ook goed :j
Nu vond ik dat zadel in de rug toch best lang (de 17,5'') Dus ik heb hem na laten kijken. Zadel lag prima, was idd net ietsje te lang, maar dat kon verder geen kwaad werd er gezegd.

Toch voel ik me er niet lekker bij. Ik rijd erg weinig, gewoon omdat het zadel naar míjn gevoel niet lekker zit.
Nu wil ik mijn paardje ook laten controleren door de osteopaat, en de tandarts komt ook langs!
Met rijden is ze namelijk altijd erg gespannen. Volgens de osteopaat kan dit ook komen door haar trauma 7 jaar geleden.
Maar dan wil ik het zadel ook uitsluiten dat dit het wel/niet is!

Dus nu vroeg ik me af, wat is jullie mening. Hoeveel inch max op een pony?
Pony staat in mijn profiel!

elibeest

Re: hoeveel inch max op pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 11:31

heb je foto's van de zijkant van je pony waar het zadel er op ligt?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 12:15

Mijn ervaring is dat 17,5 inch zadels vaak idd te lang zijn voor pony's. Er zijn ook zadels met kortere kussens, waardoor je dus vwb zitmaat wel uitkomt, maar ook nog past op de rug. Zou er eens een goede zadelpasser naar laten kijken.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 12:18

Mijn pony van 1.50 heeft een vrij korte rug. Hier past maximaal een 17 " op. Het ligt een beetje aan je pony.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 13:17

Afbeelding
Ik heb bij mijn kont gewoon nog ruimte over. Was zelf ook op een 17'' inh gaan zitten, en daar paste ik gewoon in :j

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:22

Mijn paard van 162 kan niet meer dan 17 inch hebben :+ , de hoeveelheid inch is, naast de lengte van de kussens, voornamelijk afhankelijk van de bouw van je pony/paard :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 18:51

Bij mij komen de kussens dus ook nog iets achter het zadel uit! Dus dan is dat nog langer op de rug.
Binnenkort komt de zadelmaker op stal voor een ander paard, anders laat ik hem gewoon even kijken!