probleem met zadel! help!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

rosja1

probleem met zadel! help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 22:34

Ik heb een paard met een hoge schoft, zeg maar gerust heel hoog. de rug loopt daarna recht en dan een beetje omhoog achter. Ik heb al tientallen zadels erop gehad, NIETS past! De ene keer knelt hij voor en wipt hij achter de andere keer is het weer veel te groot of schuift het teveel naar achter. Morgen ga ik hypo weert bellen voor zadels, kunnen ze misschien vanalles gaan passen en aanmeten op stal.
Weet iemand van jullie misschien of die dezelfde dag nog komen? En welke zadels zouden voor mijn paardje geschikt kunnen zijn?

blue_sky

Re: probleem met zadel! help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 22:40

Waarom bel je Stefan niet van het Brabants Ruiterhuis in Sterksel. Is volgens mij veel deskundiger op het gebied van zadels en heel klantvriendelijk. Heeft bovendien een flink assortiment ook in de wat vriendelijkere prijsklasse.

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 22:50

niets past uit hun assortiment.. hebben we al geprobeerd..

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 22:51

aldo van de heimolen ?

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 22:51

ik zoek wel tweedehands.. niets past van de zadels die hun hadden(tweedehands).

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 22:51

wie is aldo?

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 23:25

je kan ook een zadelmaker alleen laten komen om te kijken wat voor zadel er past, dan weet je naar wat voor zadel je tweedehands op zoek kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 08:16

hmm brabant's ruiterhuis ben ik ook niet overte spreken wbt zadels...

verder zou ik je country mill aanraden.. die vind ik wel erg deskundig en hebben veel op 2e hands liggen. Ze komen wel van ver (of je moet naar hun toe gaan ze hebben namelijk een prachtige bak aan de winkel liggen voor zadels passen) en je zult dus redelijk wat reiskosten hebben.. maar dan heb je ook zeker een passend zadel!

bobolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 08:19

oh ruitershop uit harmelen
had zelf ook moeite met het juiste zadek vinden
maar die ik nu heb ligt super

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 08:24

Ik heb een aantal jaren een merrie gereden met erg hoog schoft en bij haar had ik een dressuurzadel van Salto, het huismerk van het Ruitergilde. Ik weet niet of er een ruitersportzaak van t Gilde bij je in de buurt zit maar zo ja dan willen ze je vast helpen. Mijn Salto is niet duur maar wel goed en toen ik een zadelmaker liet kijken was die ook erg positief over mijn zadel en hoe goed die paste op deze merrie.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 08:33

Bel Ninon Schutte eens (http://www.zadelatelier.nl), zij heeft ook tweedehands-zadels, maar nog veel belangrijker zij heeft enorm veel kennis en ervaring.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:19

Ik las in je andere topic dat je een zadel geprobeerd hebt dat een drukking heeft veroorzaakt.
Ik zou dus nu even helemaal niets proberen maar eerst wachten tot de zwelling volledig verdwenen is en het niet gevoelig meer is.

'dezelfde dag nog komen' zou ik dus maar heel snel uit mijn hoofd zetten, als ik jou was, wil je blijvende schade voorkomen.

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 19:59

zadelmaker komt, probleem opgeslost, kan een slotje op:)