halstertouw opknopen (zie foto)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

halstertouw opknopen (zie foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 20:18

Kan iemand me uitleggen hoe ik een halstertouw moet opknopen zodat ik hem aan mijn zadel kan klikken en makkelijk kan meenemen op dagtocht?
Zie hieronder wat ik bedoel:
Afbeelding
Op google zo even niks kunnen vinden hierover.

Blue9

Re: halstertouw opknopen (zie foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 20:19

dubbelvouw, een of meerdere keren en dan de rest van het touw erom heen draaien. Steeds verder en dan uiteindelijk het touwtje wegduwen. Op het begin heb je vast vaak ergens een stukje touw over maar het gaat beter na een tijd oefenen!

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 20:25

Je legt je halstertouw dubbel (de lengte als bijv op de foto), en wikkelt de rest van het touw er om heen, je duwt steeds de rondjes tegen elkaar aan tot dat je aan de onderzijde een klein lusje over houdt en daar doe je het eind door heen.
Als je meer touw dan lusje overhoudt is de lengte waarom je omheen wikkelt te klein, en als het lusje aan het uiteinde te groot is (dan heb je dus te weinig touw genoeg om te wikkelen) dan is de lengte waarom je om heen wikkelt te lang
Ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen
Kom je er niet uit ga dan naar de paarden winkel pak een nieuw opgeknoot halstertouw en haal die uit elkaar en kijk hoe ze dat gedaan hebben.
succes

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 20:31

labionics schreef:
Je legt je halstertouw dubbel (de lengte als bijv op de foto), en wikkelt de rest van het touw er om heen, je duwt steeds de rondjes tegen elkaar aan tot dat je aan de onderzijde een klein lusje over houdt en daar doe je het eind door heen.
Als je meer touw dan lusje overhoudt is de lengte waarom je omheen wikkelt te klein, en als het lusje aan het uiteinde te groot is (dan heb je dus te weinig touw genoeg om te wikkelen) dan is de lengte waarom je om heen wikkelt te lang
Ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen
Kom je er niet uit ga dan naar de paarden winkel pak een nieuw opgeknoot halstertouw en haal die uit elkaar en kijk hoe ze dat gedaan hebben.
succes

Dus lus maken en van boven naar beneden wikkelen? En onderaan door de lus steken? Zit dat niet te los dan? Kweet niet hoor, lijkt me dat hij onderweg dan uit elkaar dondert :+

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 20:39

dan is je lus te lang je moet echt steeds de wikkels tegen elkaar aan duwen en het lusje wat je over houdt moet echt klein zijn
Het gaat echt want ik doe het ook!

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 20:42

je moet met het eindstuk door het cirkeltje waar het touw en de haak samen hangen . Ongeveer een helft door trekken en dan oproddelen tot je zo'n klein stumpje hebt en ze door het einde van het rolletje kan stoppen

Hoop dat je eraan uitkunt xD