Ik zou graag ervaringen willen horen van mensen over boomloze zadels waarin je stevig zit tijdens bokken.
Mijn paardje heeft nl. de neiging om bij schrikreacties of als hij iets moeilijk vindt een flinke hoge bok te geven.
Ik heb momenteel een barefoot cheyenne voor hem, maar daarmee heeft hij het binnen een maand gepresteerd om zowel mij als mijn dochter vliegles te geven
(schrikken is bij hem wegspringen en een flinke bok erachteraan)Aan de cheyenne, wat ik overigens een heerlijk zadel vind op zich, heb je niet echt veel steun, vandaar dat ik eens wilde vragen of er boomloze zadels zijn die meer steun geven, zodat je je beter kan blijven zitten tijdens bokken, zandhappen vijzelt niet bepaald mijn zelfvertrouwen op nl
Ik heb hiervoor een boomzadel gehad(zaldi new kent) waarop bokken goed uit te zitten waren, maar doordat mijn paard nogal eens wisselt in bespiering en vetjes (alleen beschikking over een niet al te beste buitenbak) liep ik met een boomzadel telkens aan tegen het feit dat het dan net niet lekker meer ligt en ik vind het heel belangrijk dat m'n knollie geen hinder heeft van knellende/niet goed liggende zadels.
Ik hoop dat iemand mij wat tips kan geven over zadels met een steviger zit.
Oh ja, ik heb les van een uitstekend lesgeefmens
dus daar ontbreekt het niet aan.Gr.Purkii