rijden in de regen.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_KellyAV

rijden in de regen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 15:44

als ik ga rijden regent het nogal vaak. dan is het de heledag droog en als ik ga rijden gaat het regenen. maar ik had bedacht dat als ik dan eerst een chabrak opleg dan der gewone regendeken en dan het zadel. zou dat kunnen? een vriendin zei jaa dan hoef je dat chabrak er niet onder te doen en toen zei ik jawel anders gaat het schuren.
maar zou dat kunnen? want ik heb geen uitrijdeken en mijn 'spaarpot' is een beetje leeg

Anoniem

Re: rijden in de regen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:47

Nee dat kan niet en het is ook niet nodig, de kans dat je paard smelt is echt maar erg klein. Je zou bv rare proppen bij je singel krijgen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:48

waarom wil je ene regendeken op doen?

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:51

geen regendeken op doen jullie zijn toch niet van suiker? als het heel koud is gewoon goed uitstappen en eventueel daarna nog een zweetdeken op leggen tot je paard weer droog is.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:52

Je paardje kan echt wel tegen een beetje regen hoor.
Ik denk dat een regendeken gaat schuren of je nou wel of geen dekje eronder doet.
Mijn ervaring met regendekens is dat ze heel snel gaan schuren dus zeker als je paardje hard aan het werk is.
Als je paard nou op het land staat of in de paddock beweegt ze niet zo veel waarschijnlijk maar met rijden wel.

Ik zou het niet doen.
En lekker sparen voor een uitrijdeken.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:52

ik zou gewoon zonder regendeken gaan rijden.........moet echt wel kunnen hoor!

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:55

Dan kan je beter de deken op doen, en dan je dekje en dan je zadel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:55

DUDIEFOREVER schreef:

* hoe doe je dan de singel vast?
* hoe voert het paard z'n warmte af?

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 15:58

Sonja schreef:
Nee dat kan niet en het is ook niet nodig, de kans dat je paard smelt is echt maar erg klein. Je zou bv rare proppen bij je singel krijgen.

jaa dat is wel zo bij de singel daar dacht ik ook al aan maar om het over het zadel te doen is denk ik ook niet echt praktisch.

Caira schreef:
waarom wil je ene regendeken op doen?

anders word ze zo nat en kan ze haar deken niet op omdat het dan kan gaan schuren. en ik kan zelf der deken s'ochtends niet opdoen omdat iemand anders der buitenzet.

feliciaa schreef:
geen regendeken op doen jullie zijn toch niet van suiker? als het heel koud is gewoon goed uitstappen en eventueel daarna nog een zweetdeken op leggen tot je paard weer droog is.

dat doe ik ook. maar ik heb altijd als ik het zelf koud heb moet mijn paardje het ook lekker warm hebben :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:59

Beleving van mens is wat anders dan beleving van paard als het om temperaturen gaat... ;)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:00

Hmm ja lekker warm paard kan zijn warmte niet kwijt dus wat krijg je? Juist ja een ziek paard.
Regendekens zijn hier niet voor gemaakt. Als dat wel zo was had je ook geen uitrijdekens.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:00

Paard loopt zich wel warm, maar ik zou een uitrijdeken klaar leggen die je er gelijk over heen kan doen als je gaat uitstappen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:01

Deken ansich is niet nodig, maaar als je dat nou wel heeeeel graag wilt kan je toch je dekje, zadel en dan over je zadel de deken doen? Heeft je paard er weinig last van.

als jij het koud heeft heeft je paard het niet gelijk koud hoor! Hun huid werkt heeeeeel anders dan die van ons.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 16:01

Sonja schreef:
Beleving van mens is wat anders dan beleving van paard als het om temperaturen gaat... ;)

jaa okee dat snap ik wel maar zo zit ik in elkaar.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:02

Heeft je paard ook een kacheltje dan voor 's nachts in de stal. :o

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:02

Ja, alleen help je daar je paard niet mee Kelly.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:05

Je hebt trouwens ook inrijdekens met een zadeluitsparing, is dat dan niet iets voor jou?

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 16:41

Somebitch schreef:
Heeft je paard ook een kacheltje dan voor 's nachts in de stal. :o

haha nee nog net niet maar het is best wel een warme stal overal ligt hooi :D

LovingTweety schreef:
Ja, alleen help je daar je paard niet mee Kelly.

nee okee maar mijn dekens zijn ook niet heel warm ofzo tot 200 gram.
astridelise schreef:
Je hebt trouwens ook inrijdekens met een zadeluitsparing, is dat dan niet iets voor jou?

jaa ik weet het maar ik heb op het moment niet echt geld ervoor maarja dan moet ik maar gaan sparen of een tweede hands zoeken..

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:15

Als je in de regen rijdt en je paard daarna even onder een zweetdeken zet zijn ze vaak snel weer droog hoor. Door de warmte van het lijf verdampt de nattigheid snel. Je hoeft dan maar even te wachten voordat je de gewone deken weer op kunt doen. Kijk ook eens op buienradar oid. dan weet je hoe laat het gaat regenen en kun je daar op inspelen. En een uitrij deken is inderdaad ideaal. Kadootje van de sint of onder de kerstboom?

klootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:18

Sonja schreef:

*Amen*

Zolang je paard niet geschoren of ziek is, en hij dus gewoon in zijn wintervacht zit, kan hij echt wel tegen wat regen... Gewoon rekening houden met in/uitstappen enzo.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:21

PP-->HAR

Barb46

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:24

Je paard kan inderdaad gewoon wel even in de regen lopen mits hij natuurlijk helemaal geschoren is of ziek is. Rij nu ook wel in de regen, doe daarna een lekkere uitrijdeken erop. O ja en zelf ga ik dan wel even lekker douchen

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:25

Sonja schreef:
DUDIEFOREVER schreef:

* hoe doe je dan de singel vast?
* hoe voert het paard z'n warmte af?

_O- hilarisch!Ja hoe doe je dan de singel vast?hihihihihiiihi nou gewoon zou ik zeggen hahahaa

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 19:30

Ohjee, dit is wel wat. Ik zou je paard dus echt geen deken opdoen als je aan het rijden bent, dat zou net zo wezen als jij met je skipak aan gaat fitnessen ofzo. Je doet je paard er echt geen plezier mee, hij kan dan zijn warmte niet kwijt. Wat de meesten hier ook al zeggen, gewoon goed uitstappen en een fleecdekentje op doen!

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 20:17

Sonja schreef:

je smelt niet je lost op :+ suiker lost op in water en smelt niet. maar nu even over het topic: regendeken echt niet nodig paarden hebben een waterdichte vacht