Goed dressuurzadel voor paard met weinig buik

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Goed dressuurzadel voor paard met weinig buik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 14:55

Hallo,

Ik gooi dit hier maar even neer,ik heb een Kieffer dressuurzadel liggen op mijn ruin.Maar hij is vrij smal {het paard} en heeft weinig rompdiepte zeg maar.Nu merk ik dat ik om goed been te kunnen geven met mijn kuit mijn been iets naar achteren moet leggen.Ik merk dat ik daardoor ga overcompenseren met mijn bovenlijf en dat ik dus eigenlijk niet goed "meer" zit.Nu vroeg ik me af of jullie een idee hebben of er mischien een bepaald merk dressuurzadel is wat goed past op dit soort paarden? Nouja alles is welkom.

Corientjuh94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:01

Ik heb de nieuwste wintec 500 dressuurr. (model 2010)
Dit is een dressuurzadel , met best wel korte zweetbladen
Heel fijn zadel, maar dan moet je wel een kunststof willen ;)
Ik kan wel een foto sturen als je wilt

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 19:37

Ik heb zelf ook een heel smal paard gehad, ook met een kieffer, dat paste haar heel goed.

Jou probleem heb ik ook gehad, vind het bij smalle paarden zowieso iets lastiger om mijn benen
goed te houden.

Misschien is een zadel met wat meer knie wrongen een idee?

Elisa2

Re: Goed dressuurzadel voor paard met weinig buik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 22:00

Ja dat laatste zat ik ookal aan te denken,of een zadel die je been iets meer naar achteren legt ofzo zonder dat je uit balans raakt.Het zadel past hem ook goed..maarja die buik {die er niet is haha}
Corientje: thx,ik heb er al eens een kunststof opgehad maar dat was geen sucses.Mijn huid kan er niet tegen..