Ervaringen over H&M danger Bit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marjan1986

Ervaringen over H&M danger Bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 20:09

Ik heb een fjord, die heel erg snel zijn tong over het bit heen gooit. Hem rij ik nu met een K&K correctiebit, waarbij hij zijn tong niet meer over het bit gooit. Nou wil ik graag overstappen naar een H&M Danger bit. Zijn er dus mensen die ervaring met het H&M danger bit hebben, wat betreft tong er nog over heen gooien. Kom niet met tips aan over de tong vastbinden met een panty ( dat is niet mijn manier van aanpak ) of met andere soorten bitten, want heb alles al geprobeerd.
Laatst bijgewerkt door marjan1986 op 01-12-09 20:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Peelie

Re: Tong over het Bit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:11

Hangt je bit wel hoog genoeg? Dus 2 rimpels in de mondhoeken?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:11

Als je specifiek info wil over dat bepaalde bit zou ik de titel even veranderen.

Succes! :)

marjan1986

Re: Ervaringen over H&M danger Bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 20:17

Het bit hangt hoog genoeg, het K&K correctiebit is tot nu toe het enige bit waarbij hij zijn tong niet over gooit.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 09:06

Het danger bit gaat niet tegen dat hij de tong over het bit gooit.
Het enigste wat dit bit doet is inwerken als een dubbel gebroken bit en zodra een pony zich sterk maakt (trekt) inwerkt als een ongebroken bit. Weet je waarom hij de tong erover heen doet? Mss problemen met het gebit, een rijtechnisch probleem, rug etc ?

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 09:12

Bedankt aslo, het gebit is nagekeken en is niks mis mee, rijtechnisch is er ook niks aan de hand volgens de instructie, en de rug dat weet ik nu nog niet, maar daar komt 10 december een fysiotherapeut voor langs. daarom rij ik hem dus voorlopig ook niet meer.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:21

Geen idee of het dangerbit werkt tegen het over het bit wurmen van de tong. Wellicht wel als je paard het doet omdat het aan de werking van een gewone dubbel gebroken trens wil uitkomen. Ik heb een dangerbit liggen dat ik graag zou ruilen tegen een correctiebit van 13 cm.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 14:46

hallo mrijn, bedankt voor je bericht, het is dus de bedoeling om er een danger bit bij te kopen als hier dus goede ervaringen mee zijn. Maar mijn correctie bit doe ik niet weg. want het correctie bit is tot nu toe het enige bit waarbij hij zijn tong niet over het bit gooit.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:24

ik kreeg het van mijn ouders om te proberen, ik kon er helemaal NIKS mee. Dat ding schiet niet op slot als je forse druk uitoefend, nee, gewoon zodra je contact maakt is het een gebogen stang die best wel dun is en behoorlijk sterk inwerkt. Ik heb hem ter decoratie aan de muur gehangen.

Een ander paard van mij gooide zijn tong er ooit ook overheen, had niks met het bit te maken. Gewoon een normaal gebroken bitje erin en zoeken wat de echte oorzaak is. Mijn paard had rugpijn. Heeft na de behandeling nooit meer zijn tong eroverheen gedaan. :)
succes