Hey allemaal! Ik heb afgelopen zaterdag een nieuw zadel gekocht, bij zadelmarkt welliswaar. Maar daar gelieve geen commentaar over, ik ben er namelijk (tot nu toe) heel erg tevreden over. Nu ligt het zadel echter aan de achterkant iets te ver naar beneden, zon 2 cm. Dit doordat de rug van mijn pony een beetje doorgezakt is. Ik heb niet zoveel evaring met zadels, maar ik kreeg de tip van iemand om het aan de achterkant wat op de laten vullen. Maar kan dit wel bij een nieuw zadel? Of heeft iemand nog andere ideeen wat ik er onder kan leggen?
Tja, zadel past dus niet goed. Je zou er een zadelmaker/passer naar kunnen laten kijken of er iets aan te doen is?
replaym
Geplaatst: 30-11-09 00:20
Ik zou het zadel ook laten opvullen. Er zeker niets onderleggen, hiermee verhelp je het probleem niet. Het lijkt dan misschien beter, maar je druk voor je paard blijft wel hetzelfde.
ik snap niet hoe je een zadel kunt kopen zonder te laten passen.. Als het zadel aan de achterkant 2 centimeter te laag ligt, betekent dit dat de boommaat niet goed is en het zadel niet past.
als ik je post lees heb je dus een geheel niet passend zadel gekocht Ws de boom die niet goed ligt of de gehele pasvorm... daarom nooit zo maar een zadel bestellen, altijd goed aan laten meten.
Dagmar_1995
Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-09 19:11
De boom ligt wel degelijk goed, dit is probleem heb ik omdat mijn pony een ietwat doorgezakte rug heeft.
Moet je gewoon even voelen of het nog opgevuld kan worden, of er ruimte is! En anders zadel mee naar opvuller en dan zie je het vanzelf. Iets anders eronder leggen lijkt me niet zo;n slim idee.
x_Milou
Geplaatst: 02-12-09 15:28
Een zadel hoeft niet meteen achterover te liggen omdat je pony een ietwat doorgezakte rug heeft, dan past het gewoon niet. Je kunt een zadelpasser bellen om te vragen of hij er wat aan kan doen, iets eronder leggen is goed voor even, niet voor altijd.
abcheffie
Geplaatst: 02-12-09 19:07
het verschil tussen een passend zadel , een zadel wat te ver naar voren kiept of te ver achterover ligt is 1,2 cm. het is dus onmogelijk om een zadel zoveel op te vullen zodat je de 2 cm overbrugt. de enige optie is een dekje met inlage of iets dergelijks dat de ruimte aan de achterkant opvult.