Deken en losse hals

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

wereld

Deken en losse hals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 16:13

Mischien is er hier iemand met een goed idee of tips..

Ik heb een losse hals van een winterdeken, met 3 riempjes die je aan een deken kunt bevestigen..

Maar de winterdeken die ik heb, zitten geen ringen aan waar de riempjes van het halsstuk doorheen kunnen om het aanelkaar vast te maken..
Ik heb al geprobeerd of het los van elkaar ook stevig zit, maar toen Sander ging eten zat het halsstuk al om zijn oren..

Ik heb al geprobeerd om een elastische deken singel door de riempjes van de hals te doen, en dan om de buik maar dat rekte te veel mee en schoof ook ovre zijn nek naar voren...

Nou dacht ik erover om ringetjes aan de winterdeken te naaien, maar dan lijkt de deken me niet meer helemaal waterdicht, omdat je toch gaatjes prikt in de stof..

Hebben jullie een idee hoe ik de 2 aan elkaar kan maken?

wereld

Re: Deken en losse hals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 18:53

niemand?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:24

Phoe, ik zou t nie weten :?
Mss es aan een dekenherstelservice vragen of zij mss ringen kunnen aannaaien en de gemaakte "gaatjes" dan tapen?

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 20:30

Hebben we niet op terschelling helaas...

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:32

Geen idee waar terschelling ligt, dus helaas kan ik je nie verder helpen.

Ik zou zeggen, succes met t vinden naar een oplossing. Ze moet bestaan, toch, die oplossing?

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 20:41

ik hoop het..

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:14

Ik had hetzelfde probleem, losse hals met klipjes, en een deken zonder ringetjes.
Ik heb zelf wel ringetjes aan de deken genaaid.. met zo min mogelijk stiksel. Die vervolgen dik ingepoten met waterdichtmaak spul (impregneerpray)
Als de hals eraanzit, valt die toch over de ringetjes heen, dus blijft het toch wel droog :)

Succes ermee!!
Oh wat je ook nog kunt doen, de bies waar de ringetjes moeten komen even loshalen, en daartussen dan het band naaien waar het ringetje aan vast zit. Dan weer vaststikken. Maar ikzelf vond dat teveel werk... :o

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 01:08

Amigo_tje schreef:
Geen idee waar terschelling ligt, dus helaas kan ik je nie verder helpen.

wat denk je van een waddeneiland :)*

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 01:18

hop naar de schoenmaker als jullie die hebben
daar kun je meestal die ringetje er ook in laten zetten

of een zeil winkel daar kunnnen ze het meestal ook wel
dan is je deken ook nog waterdicht

BenWLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:47

wij moesten bij onze regendeken de halsopening verkleinen aangezien ik en kruising heb.
dus hebben we er gewoon naal en draad in gestoken;)
als het goed is is onze deken nog gewoon waterdicht alleen bij een gigantische plens bui loopt het water nog onder de deken door via de hals opening.

mischien niet een heel goed antwoord maar misschien dat het helpt;)
pb maar of je er iets aan heb;)

(weet niet zeker of ie daar nog waterdicht is want ze heeft hem al bijna een jaar niet opgehad;)!

BenWLOVER

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:50

biancavos, niet iedereen buiten Nederland weet dat het een waddeneiland is, logisch.

Wat Dabo geschreven heeft lijkt mij dé oplossing. Vooral de tip waar zijzelf te lui voor was! ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:51

ik denk dat als je de ringetjes op de rand (omgenaaide boord)van je deken naait, dat je weinig of geen schade aan de waterdichtheid toebrengt. verder zou je aan de buitenkant dit extra kunnen inspuiten met een impregneerstog om stoffen waterfatsotend te maken. Maar normaal gezien zou het halsstuk de plaats waar je de ringetjes aangenaaid hebt grotendeel moeten bestoppen, dus dan kan er al veel minder regen aan.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:09

eventueel kun je de ringetjes ook aan de binnenkant maken?
Heb er zelf geen verstand van, maar mij lijkt dat ik ook kan passen. MIts het niet gaat schuren natuurlijk.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:32

GamblersCup schreef:
biancavos, niet iedereen buiten Nederland weet dat het een waddeneiland is, logisch.

Wat Dabo geschreven heeft lijkt mij dé oplossing. Vooral de tip waar zijzelf te lui voor was! ;)
haha, ik zoek altijd de weg van de minste weerstand ;) :P (nee hoor, echt niet!)
OP de rand naaien klinkt leuk, maar dat gaat echt niet onder een gewone naaimachine passen, en als het wel past grote kans dat je er een paar naalden op breekt (spreek uit ervaring, heb eens een schoftbontje op een deken genaaid....) :D
De ringetjes aan de binnenkant van de deken zou ik zeker NIET doen, gaat geheid schuren..

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 19:47

Bedankt voor de tips!! Hier heb ik zeker wat aan..
Ga het gewoon proberen van de week..
Groetjes

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:58

GamblersCup schreef:

oeps niet gezien dat ze uit belgie komt, dan snap ik het inderdaad dat je dat niet weet..

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:38

biancavos schreef:
GamblersCup schreef:

oeps niet gezien dat ze uit belgie komt, dan snap ik het inderdaad dat je dat niet weet..

:)) Ik weet wat de waddeneilanden zijn, maar ik dacht dat dat gewoon "de waddeneilanden" waren. Geen idee dat dat verdeeld was in gemeenten ;)

Tjah, aardrijkskunde was nie mn sterkste vak :+

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:07

je hebt verschillende eilanden, en terschelling is er 1 van, maar snap dat je dat als belg niet weet, ik weet van belgie ook zeer weinig, weet nog net waar antwerpen ligt

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:18

Hahaha, ik weet enkele dinges zijn in NL, bijv. waar ik moe zijn om goe te shoppen ;)

En ik weet dat er bij de Waddeneilanden zeehondjes te zien zijn :P

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:21

De biesjes van dekens zijn toch niet waterdicht. Daar kan je de ogen aan (laten) stikken. Zolang je op de biesjes blijft gaat e.e.a. dus niet ten kosten van de waterdichtheid van je deken. In de deken zelf stikken zou ik afraden.

Succes!