Ik ben op zoek naar een tussendeken voor mijn paard. Ze heeft nu de Imperial Riding Tornado, maar deze is na 6 jaar echt op.
Ik heb vandaag wat info ingewonnen bij Divoza. Ik ben thuis gekomen met een eskadron. Deze heeft hoge splitten en is ruim bij hals. Toch trekt deze enorm op de schouder dus geen succes.
Wie weet welke deken lekker ruim is en goed aansluit? Van pagony en BR weet ik dat het te krap zit.
Tieme
Geplaatst: 28-11-09 21:51
waarom neem je niet dezelfde als die ze eerst had??
Vriendin van mij heeft een Weather Beeta Orican voor haard paard. Haar paard heeft meestal ook last van schuurplekken op zijn borst/schouder. Deze valt erg mooi!
gitje65
Geplaatst: 28-11-09 22:04
Bucas Big neck, na lang zoeken heb ik deze voor mijn Andalusiër en ben zeer tevreden! Ik vond hem alleen qua lengte groot vallen; had achteraf een maatje kleiner mogen zijn.
Jannepauli
Geplaatst: 28-11-09 22:10
Dominic dekens! Die hebben extra ruimte voor breed gebouwde paarden - ik heb sinds kort voor het eerst een deken die ook echt goed dicht kan aan de voorzijde. Trouwens, super goede service van de mevrouw die ze verkoopt: http://www.dominick.nl/
Mettetje
Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-09 22:30
Tieme schreef:
waarom neem je niet dezelfde als die ze eerst had??
Ik vind de voering niet zo'n succes, ik heb liever een gladde / nylon voering.
Bedankt voor jullie suggesties, maar wat een prijzen!
Onze ruin is ook best breed (schouders en flinke hals, beetje barokachtig)). Hebben al veel dekens erop gehad en nagenoeg alles schuurde op de schouders en/of op de schoft. Hebben er nu een hele goedkope van de Welkoop op liggen en ... gaat perfect. Nergens schuurplekken, sluit mooi aan.