Release bitloze hoofdstellen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

eline_di

Release bitloze hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 00:29

Welke bitloze optoming geeft de beste release. Wat zijn jullie ervaringen?

Ik heb zelf de voorkeur voor kaakgekruist. Welk merk/type kaakgekruist geeft de beste release?

Het kaakgekruiste hoofdstel van Barefoot spreekt mij erg aan, ik heb er (dankzij lenen) 2x mee kunnen rijden en dat beviel goed. Maar ik twijfel nog wat over de release. Wie gebruikt dit hoofdstel al langer en kan hier meer over zeggen?

Woody2015

Re: Release bitloze hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 07:57

De re;ease van de BF hoofdstellen vind ik minder.
Doordat het leer is is het stroever en zeker als je de paardjes met meer haar hebt.

Hoe dit bij de haarloze is durf ik niet te zeggen maar vind het dan nog strak denk ik.

Mijn vriendin heeft nu de kaakgekruiste van Emiel Voest met touwtjes en die vind ik kwa release veel beter, minder wroeging en weerstand, wel zou deze denk ik bij gevoelige huidjes mss wat kunnen schuren?

De kwaliteit van de BF hoofdstellen van het leer vind ik erg mooi ;)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 08:33

ik heb de meroth. door het ijzeren bladveer dat er in zit is de release echt super! is alleen niet kaakgekruist, maar zeker de moeite waard om eens naar te kijken!

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 13:07

zie hier de vriendin waar loes het over heeft hihi :D

Ikzelf heb zowel de Emiel Voest als de Barefoot gekruist. Nu mijn paardje lange haren heeft (ivm wintervacht) rij ik met de Emiel Voest omdat dit met touwtjes is en een betere release geeft. Als hij uit de wintervacht is en er dus minder storingen zijn door zijn haren rij ik met de Barefoot hoofdstel.

Ik weet niet wat voor een soort paardje je hebt en of hij een dikke wintervarcht krijgt.

Is het om bepaalde redenen dat je voor het kaak gekruiste systeem kiest? Misschien kun je via ervaren iemand kijken wat het beste bij je paard past en wellicht heeft degene ook een aantal hoofdstellen hangen met verschillende types bitloos die je mag proberen.

Ik ben nu sinds augustus overgestapt op bitloos én op kaakgekruist systeem en rij niet meer anders...

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 14:51

Na het lezen van diverse artikelen en na het proberen van een kaakgekruist systeem leek mij dat tot dusver de beste optie.

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 15:59

eline, misschien heb je hier wat aan: http://www.paardnatuurlijk.nl/onderzoek/rijhalster.htm

daar staan alle bitloze optomingen de werking en de release ervan helemaal omschreven met foto en al :)
uit de test komt het kaakgekruisde namelijk helemaal niet zo goed uit de test.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 16:45

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 20:16

jumpgirl schreef:
eline, misschien heb je hier wat aan: http://www.paardnatuurlijk.nl/onderzoek/rijhalster.htm

daar staan alle bitloze optomingen de werking en de release ervan helemaal omschreven met foto en al :)
uit de test komt het kaakgekruisde namelijk helemaal niet zo goed uit de test.

Als ik me niet vergis wordt hier alleen kingekruisd en niet kaakgekruisd genoemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 10:30

eline_di schreef:
Als ik me niet vergis wordt hier alleen kingekruisd en niet kaakgekruisd genoemd.

De kaakgekruisd staat daar onder de noemer 'Cook'. Hij staat er dus wel bij. ;)