Ik lees nogal wat verschillende dingen ivm de cair die in de wintec zadels zit. Is dit nu goed of slecht?? Wat is het voordeel en nadeel van die cair? Ik vraag me ook af of je eventueel flair zou kunnen laten inbouwen in een oude wintec?
XladyX
Geplaatst: 25-11-09 16:09
even een stipje, ben ik ook benieuwd naar. ik hoorde dat cair hard kon worden en moeilijk aan te passen was. voordeel zou wel een betere drukverdeling zijn?
hoor veel verschillende verhalen. De een zegt dat het heel hard kan worden als het koud is, maar een ander zegt weer dat het kolder is omdat er maar 1% verschil in zit bij een temperatuur van min [...]graden.
Mandyke
Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-09 17:25
Waar zitten al die wintec-rijders ... ??? Niemand die z'n mening/ervaring wil geven??
Ik heb voorheen ook op een wintec gereden ook zonder cair. Stalgenootje heeft wel Cair en is er erg tevreden over. Verandert niet van vorm.
Lappie_Lap
Geplaatst: 27-11-09 17:27
Ik rijd met een Wintec 2000 vz met cair (nu zo'n 3 jaar), hangt in de winter ook gewoon buiten in de zadelkamer. Ik heb hem nog nooit hard meegemaakt Hier geen problemen, heb hem ook nog niet aan hoeven laten passen. Ik vond het een heel groot verschil qua gevoel in het rijden, moest enorm wennen in het begin. Je voelt gewoon alle bewegingen veel directer, heeft me wel een maand of 2 gekost om daaraan te wennen. Paarden lopen er ook fijn op en ook ik zit er lekker in. Doe er alles mee (dressuur, springen, eventing, endurance).
ik heb een wintec met cair bevalt prima vind het fijner dan wol
Mandyke
Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-09 17:30
Ik heb ondertussen vernomen dat zadels met cair niet meer aan te passen zouden zijn?? Dat is niet zo interessant natuurlijk. Langs de andere kant rijd ik helemaal niet intensief dus de kans dat het zadel niet meer zou passen omdat mijn paard meer spieren heeft gekregen is vrijwel nihil natuurlijk ...
mijn paarden veranderen ook nog kwa spieren maar ik vind dat hij zich goed aanpast normaal moest ik mn zadel zo´n 1 keer in de maand op laten vullen door verandering van spieren nu rijd ik er al 6 maanden mee en geen problemen!
Ik heb een wintec 500 nu al ongeveer 3 jaar, ben er ook heel tevreden over kwa comfort,vorm enz. Hangt ook gewoon in de garage of soms zelfs in de trailer nooit problemen gehad.