Nouvel schreef:Heb je het zadel laten passen en op maat maken toen je het kocht?
Misschien is het type/model gewoon niet goed passend te krijgen op jouw paard, en dan kun je vullen wat je wil maar dan krijg je het nooit goed...
Ik zou er nog eens iemand anders naar laten kijken denk...
(Even voor de duidelijkheid ik ben TS haar zus)
Volgens de zadelmaker ligt het zadel goed, alleen moest het wat aangepast worden, omdat de kussens niet overal even goed aansloten. Het zadel is terug gekomen met onwijs veel extra vulling erin. De kussens zijn ineens knoerhard en ligt echt op het paard ipv om het paard heen. Als je het zadel aan de voorkant bekijkt dan zie je ook dat deze vulling meer geschikt is voor een smal gebouwd paard ipv een rond gebouwd paard. Het kantelt hierdoor ook helemaal achterover. Je vult ook hele harde bobbels in de vulling zitten. Ik ben nu bezig met een afspraak te maken bij een MSFC-er. Ik ga ook bellen naar Van Rijs en proberen mijn geld terug te krijgen. Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn andere zadel. Pas na 3 keer opvullen is hij toen tot de conclusie gekomen dat er een nieuwe vulling in moest. Nu ligt het zadel supergoed, maar hij had de eerste keer toch ook wel kunnen zien dat de vulling hard was geworden?