Problemen na zadelmaker

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Charlottje

Problemen na zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 12:31

In augustus heb ik een nieuw zadel gekocht via internet. Aantal keren mee gereden, paard liep er super mee maar toch een afspraak gemaakt met een zadelmaker.

Paard is erg lastig met haar rug, ze heeft een tijd last gehad van haar rug en dit zal altijd een groot punt blijven. Ze heeft een hele tijd verzet getoond onder het zadel (ander zadel) maar met het nieuwe zadel was ze een heel ander paard.

Halverwege september kwam de zadelmaker. Hij zou het zadel iets opvullen aan de achterkant en iets weghalen aan de voorkant. Twee dagen later zadel opgehaald en er op gestapt. Zadel lag voor geen meter ... Met opzadelen vond ik het al niet liggen maar met rijden was het drama. Misschien moest het nog iets inzakken dus nog een paar keer opgestapt maar echt drama ... Ben er twee keer bijna vanaf gevallen wat het zadel lag op haar nek.

Zo'n 2 a 3 weken daarna dus gebeld voor een nieuwe afspraak. Door omstandigheden is de zadelmaker afgelopen maandag pas weer geweest. Het viel gelukkig onder garantie (anders was ik echt uit mijn dak gegaan) en vol goede moed gister het zadel opgehaald. Met erop leggen zagen we het al (zus, andere pensionklant en ik). Ik wilde er toch even op zitten, maar het zadel ligt voor geen meter. Na een rondje in draf zat ik alweer samen met het zadel op haar nek.

Wat moet ik nu doen? Ik verwacht dat wanneer ik een zadelmaker langs laat komen ik daarna een lange tijd normaal verder kan rijden met mijn zadel.

upendo

Re: Problemen na zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 12:32

Ik zou een andere zadelmaker zoeken en als het even kan je geld terugvragen..

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 12:39

ik zou gewoon de zadelmaker er weer bijhalen, en vanaf nu het zadel bij je koman laten brengen als hij klaar is, zodat je samen kan kijken of het nu wel goed is, net zolang tot je tevreden bent, lukt het hem niet, geld terug en andere zadelmaker erbij.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:38

Heb je het zadel laten passen en op maat maken toen je het kocht?

Misschien is het type/model gewoon niet goed passend te krijgen op jouw paard, en dan kun je vullen wat je wil maar dan krijg je het nooit goed...
Ik zou er nog eens iemand anders naar laten kijken denk...

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:11

Nouvel schreef:
Heb je het zadel laten passen en op maat maken toen je het kocht?

Misschien is het type/model gewoon niet goed passend te krijgen op jouw paard, en dan kun je vullen wat je wil maar dan krijg je het nooit goed...
Ik zou er nog eens iemand anders naar laten kijken denk...

(Even voor de duidelijkheid ik ben TS haar zus)
Volgens de zadelmaker ligt het zadel goed, alleen moest het wat aangepast worden, omdat de kussens niet overal even goed aansloten. Het zadel is terug gekomen met onwijs veel extra vulling erin. De kussens zijn ineens knoerhard en ligt echt op het paard ipv om het paard heen. Als je het zadel aan de voorkant bekijkt dan zie je ook dat deze vulling meer geschikt is voor een smal gebouwd paard ipv een rond gebouwd paard. Het kantelt hierdoor ook helemaal achterover. Je vult ook hele harde bobbels in de vulling zitten. Ik ben nu bezig met een afspraak te maken bij een MSFC-er. Ik ga ook bellen naar Van Rijs en proberen mijn geld terug te krijgen. Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn andere zadel. Pas na 3 keer opvullen is hij toen tot de conclusie gekomen dat er een nieuwe vulling in moest. Nu ligt het zadel supergoed, maar hij had de eerste keer toch ook wel kunnen zien dat de vulling hard was geworden?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:29

hmm, dat is heel vervelend inderdaad...
klinkt helaas als te hard en dus niet goed opgevuld...

succes met het oplossen er van!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:31

zorg ervoor dat je ook via mail contact hebt. Mocht het zo zijn dat het uit de hand loopt. Kunnen jullie altijd aantonen dat er vroegtijdig is aangegeven dat de klant (jullie dus) niet tevreden zijn met de geleverde diensten.

Dan sta je sterker wanneer je wel je geld terug wilt..hij niet meewerkt etc etc.