Halsters

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

autumn08

Halsters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 00:01

Ik ben op zoek naar twee nieuwe halsters. Ik heb tot nu een Scapa halster in gebruik, dat op zich wel duurzaam is alleen grandioos verkleurd; en eigenlijk de verkeerde maat dus ik ben op zoek naar iets nieuws voor deze winter.

Wat is nou nog een fijn merk voor een duurzaam, fijn passend weidehalster dat niet al te duur is maar wel mooi in prijs/kwaliteit verhouding? Zijn die Anky halsters de moeite waard?

Alvast bedankt! :D

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 06:30

Anky halsters vind ik geen fijn weide halster. Ze zijn loeizwaar en het klipje gaat snel kapot. Ik heb hem 1 dag opgelaten in de wei bij mijn shet die eigenlijk nooit rare streken uithaald en het klipje was al kapot.. Het enige leuke aan die halsters vind ik de kleur.. voor de rest heb ik liever een normaal weide halster, die stevig en gewoon neutraal is.

Kwal

Re: Halsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 06:39

Ik heb nooit een halster om in de wei :)

De halsters die ik heb zijn van de Wildkamp hier, verkleuren wel. Niet heet erg en best sterk :)

Alleen toen mijn paard (700 kg) ging hangen knapte het klipje :)

tara_doris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 14:14

ik heb nu een halster van pk dat ie al 2 jaar om heeft in de wei, niet verkleurd en ook niet kapot:D ben ik echt heel blij mee en heb er toen 19,90 voor betaalt en dat vind ik ook niet duur;)

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 14:20

Ik heb eigenlijk enkel nog maar halsters van HH gehad voor op de wei.
Bleven intact, werden wel vies uiteraard maar behielden hun kleurtje.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 14:21

HH of merkloos zijn voor weidehalsters vaak het fijnst!

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 14:23

Ik heb onlangs een zwart lederen halster gekocht voor mijn paard voor 25 euro ( aanbieding)
In principe staat hij halsterloos in de weide behalve als ik weet dat ze het land op gaan met trekkers etc.
Ik heb ook nog halsters van HH, behalve dat ze verkleurd zijn,zijn ze nog prima te gebruiken.
Ik heb nogal een halstertik en wil om de zoveel tijd een nieuw halster :o

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:10

De scapahalsters hadden inderdaad een klipje, die snel kapot gaat, maar bij de nieuwere zit gewoon een musketonhaak, die een stuk sterker is. (Heb de oude & nieuwe versie)
Ze zijn idd zwaar, maar imo wel super goede halsters. Ik ben met beiden erg tevreden.

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:06

Geen halster om in de wei, maar ik gebruik meestal gewoon voor normaal hh ;)

Babybel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:15

Ik doe ook nooit ene halster om in de wei.
Sommige halsters zijn ook zo zwaar... :+
Maar als je toch een halster in de wei om wilt zou ik gewoon een simpele van nylon nemen. :P

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:43

De halsters die Welkoop verkopen zijn ook wel goed: niet duur, musketon, licht. Alleen geen hele flashy kleurtjes, maar ach: ze worden toch vies :-)

autumn08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 18:46

Mijn oog is gevallen op een HH halster van €10; eentje van de nieuwe H-couture lijn.

Heeft iemand heer ervaring mee? Op zich wel zachte halsters?

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:50

Ik vind de HH halsters wel zacht en fijn,mijn paard heeft zelf een erg gevoelig huidje en met de HH halsters heeft hij weinig tot geen last van schuurplekken ( hij heeft dan ook niet vaak een halster om)

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:51

Horze. Totaal niet duur, die van mij was 10 euro, maar zo onwijs sterk en goed :j
Zelfs mijn paard lukt het niet ze kapot te krijgen :D

nandolufyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:23

Ik heb een Harrys horse gekocht. Wel een in de duurdere klasse, want je hebt ze ook voor zeven of zcht euro. Mijn paard staat ook op de wei en sloopt alles, ook zijn nieuwe dekens, helaas voor mijn spaarpot. Maar dit halster houd het goed vol. Het is een limegroene, met een zachte voering. Met Harrys Horse 79 erop of zoiets.
En hij is betaalbaar: 28 euro

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:19

mijn paard en poownie hebben altijd een lederen halster om op de wei. van dat goedkopere soort. bijven langer mooi als nylon, zijn sterk dus gaan vrij lang mee.

mijn paard echter heeft naeen jaar of anderhalf jaar ongeveer de zijne gesloopt en de nieuwe heeft ook weer een paard aan gehangen aan de neusriem. dus ziet die er helaas ook weer afgekauwd uit... heb nu een halster bij pavo in bestelling, ben benieuwd of dat wat is. en vooral of het sterk is, daar meneer altijd weer een slachtoffer vind om mee aan te klooien of als de paniekvogel weer eens hangen gaat... :=