[WN] onderhoud rough out zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marith_Ov

onderhoud rough out zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 17:21

Ik heb sinds afgelopen zaterdag een rough out zadel van Deuber en Partner. Het zadel zit erg prettig, maar hoe onderhoud je zo'n zadel :o? , zonder dat het rough out gedeelte glad leer gaat worden 8-) ?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:36

ik heb ooit ook zo'n zadel willen kopen, is me toen afgeraden omdat het moeilijker zou zijn in onderhoud en het leder wordt sowieso glad waar je benen en zitvlak wrijven.
Ik zie het ook héél graag maar heb het uiteindelijk niet gekozen

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 17:46

Het was "helaas" het enige zadel wat paste. Ik vind hem persoonlijk ook niet echt mooi, maar ja, ik heb op dit moment zoiets van "als het maar past!" Maar hij gaat dus uiteindelijk ook hier weer uit groeien en ik wil dit zadel toch wel weer in een fatsoenlijke staat inleveren ;) .

quarterH

Re: onderhoud rough out zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:18

ik heb er ook een, vind het juist fijn en goed.
wat het beste werkt is van die spray voor schoenen tegen water ed.
hij wordt op bepaalde plekken wel glad uiteindelijk ja maar dat is toch juist mooi?

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 16:59

Als de plek waar je zit glad wordt vind ik niet zo erg, maar de rest zou jammer zijn.
Dus gewoon een spray die schoenen e.d. waterdicht maakt/houdt. Dat is makkelijk, die heb ik altijd wel in huis.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:05

ja dat heb ik gedaan. ik zou niet gaan olieen ofzo.

yoni1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 00:00

Rough out zadel vind ik juist super mooi. Later wil ik ook zo iets. Als jij het niet zo mooi vind verkoop je het straks toch weer als het alleen maar voor tijdelijk is. Ik weet alleen niet of je dat slijten erg ziet maar het hoort er wel een beetje bij. Die spray is vast een goede tip.

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 17:10

heb er ook een gehad , na een jaar was de zit en fenders waar je benen lagen "verleert" en een donkere spijkerbroek is ook geen goed plan , verder zat hij goed ,lekker veel grip.