Dure dekjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

Dure dekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 13:36

Ben ik nou de enige of niet
Ik zie regelmatig dekjes die als nieuwwaarde 60 euro bv waren
Ik vind dat ontzettend duur
Ook scapa en ANKY vind ik heel duur
Ben ik de enige die dat duur vind of niet
Het is dan wel een goed merk, maar alsnog vind ik het duur (heb ook helemaal geen dure dekjes me duurste is iets van 15 euro ofzow (meestal overkopen of met korting in de winkel of ze zijn zo goedkoop in de winkel :P))

bobolien

Re: Dure dekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:37

ik vind de anky´s erg mooi
maar ben het helemaal met je eens dat dekjes en pads erg duur zijn

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:37

hier nog eentje hoor, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om een dekje van meer dan 15 euro te kopen!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:38

Nee hoor, ik vind dat ook te duur. Ik heb alleen maar dekjes van Harry's Horse, betaalbaar en blijven ook mooi.

autumn08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:40

Ik vind ze wel redelijk duur, maar als ze daadwerkelijk kwalitatief mooier blijven, en bijv meer zweet opnemen en een goede pasvorm hebben, ben ik wel eens bereid een duurdere te nemen. Meestal blijf ik rond de €30, maar ik wil toch wel eens zien wat Anky's en ES pads zo bijzonder maakt.

Je rijdt er toch dagelijks mee, en als er echt verschil in kwaliteit is wil ik ze wel eens proberen. BR Event vind ik namelijk echt goed opnemen en supermooi... & niet duur! Als er niet veel duidelijk verschil in is hou ik het daar gewoon op.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:41

Ik zag laats zo'n gaaf dekje maar goed de prijs was ook 60 euro. Heb ik maar laten liggen. Wil er max 30 euro aan uitgeven dat vind ik geld zat. Liever minder maarja. Maar goed tegenwoordig zijn de leuke simpele en goede dekjes zeldzaam als je het mij vraagt.

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:44

Ik vind het ook heel veel geld. Het zijn wel allemaal mooie dekjes, maar bij mij ligt de grens bij 30 euro. Voor de rest blijft het bij kijken en dromen.....

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 13:46

Hier ook
Heb ook dekjes van weithersports ofzow dat duitste merk van de welkoop :P
Even denke
Wit dekje: merkloos bij de divoza weg (de goedkoopste standaard :P)
Geel dekje: harry's horse weet zo niet hoe het model heet
Blauw dekje: merkloos welkoop
Ander blauw dekje met een rood en witte rand: welkoop weitersport duits merk (kan ook wel iets anders heten)
Rood dekje: merkloos van iemand anders overgekocht
Wil nog een oranje kopen :)
Wij hebben een welkoop sinds woensdag hier in Beilen dus komt wel mooi uit
Heb daar ook mijn zweetdeken gezien en ze hebben er ook hele mooie laarzen enzo ook heb ik daar een ontzettend mooi halster voor 6 euro gezien en een reflecterend dekje voor 20 euro :P
Ff opnoemen wat ze daar hebben
Laarzen, winterboots, chaps, joppers, broeken, wedstrijdoutfit, halsters, hoofdstellen, eten, voerbakken, drinkbakken, snoepjes, borstels, vliegenmasker, allemaal lederonderhoud en ook allemaal gels enzo en nog wel meer :P
Ook een van de hoofdstellen wat heel mooi met zo'n vet mooie doorgezakte blingblingfrontriem voor maar 30 euro :P :D als ik geld had dan hing hij nu bij me in huis :P

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 13:48

Ik ben nu ook mijn dekje aant pimpen als ie af is zal ik wel even een leuke foto laten zien :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:48

Ik koop mijn dekjes allemaal 2e hands..
Scheelt heel veel geld.
En als je de boel goed in de gaten houd kan je nog leuke dingen scoren voor niet te veel geld.
Ik heb er zelf een van 25 euro maar dat is mijn max, verder ga ik uit principe niet.

Autumn08, br events vind ik dus bagger.. Ze nemen weinig op en ze slijten als de malle.

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:50

ik heb alleen maar Anky dekjes en ik zou niet anders willen maar koopt ze via marktplaats en dat scheelt een genoeg en ik heb laatst een Anky pad voor 30 euro maar ik doe er lang mee en ik vindt het goede kwaliteit en mijn paard is minder nat als bij een gewoon dekje
Laatst bijgewerkt door linda212 op 23-11-09 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:50

Ik vind dat de dekjes van Anky vaak naar achteren schuiven tijdens het tijden. Tenminste bij mijn vriendin bijna altijd en bij een wedstrijd zie ik het ook vaak.

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:52

heb geen last van het schuiven van de Anky dekjes. voor het springen gebruik ik goedkope dekjes maar ben er niet erg blij mee paard blijft geod nat onder deze dekjes

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:59

ik ben helemaal niet van de dure dekjes meestal heb je een QHP dekje hetzelfde als ANKY alleen ander merknaam erop en tja anky heeft mischien net even iets mooiere kleuren en blijft mischien iets steviger..
noujah..
de duurste die ik heb liggen is een Eurostar deze was dan wel 80 euro maar is de speciale editie voor friese paarden.. noujah die MOEST ik dan hebben maar voor de rest heb ik bijna alles van 30 en eronder..
ik heb er nu voor mijn doen veel (6) als ik zie wat sommige mensen hebben terwijl ze maar 1 paard hebben nou vind ik niet normaal eerlijk gezegd..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:00

astridelise schreef:
Ik vind dat de dekjes van Anky vaak naar achteren schuiven tijdens het tijden. Tenminste bij mijn vriendin bijna altijd en bij een wedstrijd zie ik het ook vaak.

Veel mensen kunnen niet opzadelen óf hebben een paard waar het gewoon niet lekker op ligt.
Hier schuiven ze helemaal niet, maar je moet wel zorgen dat ze niet straktrekken ed.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:02

Ik heb 2 van Scapa, en die lagen echt niet goed, ligt denk ik ook aan het type zadel wat he gebruikt. Dit was een Fryso. Dekjes waren toch dik 50 euro.. Nee geef mij maar dunne dekjes van HH, of BR :-) Aangezien ik er vrij veel heb, zullen ze niet zo snel slijten, haha!

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:03

ik heb 6 Anky pads maar gebruik ze voor 2 paarden en om eerlijk te zijn zou ik niet anders willen

july81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:11

Ik heb m'n Anky dekje wel eens onder m'n VZH zadel gedaan en dat schoof heel erg. Als ik ze onder m'n dressuurzadel heb liggen schuiven ze eigenlijk niet.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:15

ik heb liever 10 dekjes die ook mooi zijn en goedkoop dan 2 duure dekjes.
b.v die standaard dekjes van hh, of ruiterdgilde hatstikke leuk en goedkoop

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:17

maar ja als je ze gebruikt bij verschillende paarden heb ik tocgh liever iets betere kwaliteit daar ik ze toch vaak moet wassen in de week en dan blijven bij die van Anky toch mooier als diegene die ik gebruik onder mijn springzadel en deze worden gauw dun

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:20

Zolang mensen dure dekjes blijven kopen, blijven de prijzen ook stijgen.
Ik heb het meeste scapa dekjes/halsters, halsters komen uit een grote partij die ik opgekocht had en de dekjes 2e hands. Vind 50,- voor een dekje belachelijk en zal ze dus alleen 2e hands of met korting kopen.

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:27

Ik heb eigenlijk alleen maar goedkope dekjes. Wat ik dan wel vaak tegen kom is dat ze strak trekken over deschoft! Ongeacht hoe je ze onder het zadel legt voor het rijden. Dat vind ik zo beroerd. Die gebruikt ik dan ook nooit weer. Ik heb 1 Pufferpad van QHP en die bevalt me echt super goed!

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:31

Ik heb veel dure, en ook veel goedkope dekjes.. :+
Ik heb gister er een paard bij gekocht, en ik vind het toch wel leuk om met een nieuw zadel ook een nieuw dekje, halster peeskapen enz. er bij te kopen. Maar ik ben eigenlijk meestal net zo tevreden over mn harry's horse dekjes als over mn anky dekjes.. En dan heb ik toch liever Harry's Horse (prijstechnisch gezien :9 )

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:33

Ik vind de BR event juist helemaal niet slecht!! Ben dr super blij mee! Het dekje is naar de rug gevormd en hij neemt veel zweet op! Vind t een supershabrak!

Verder zou ik nooit Anky nemen. Er zit geen model in het dekje. Loopt recht, dat is niet fijn voor de paardenrug. Scapa heb ik niet, maar zou ik wel ooit willen, die zijn heel fijn naar mijn idee. Lekker dik, goed gevormd, en volgens mij nemen ze ook goed op! helaas zijn ze zo duur..

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:46

ik koop mijn dekjes altijd tijdens een tentenverkoop en heb er nog geen 1 duurder als 15 euro betaald. 't enige dat "echt" uit de winkel komt was een HH dressuurondelegger van 35 euro, waar ik achteraf spijt van heb, want m'n vriendin heeft een uit dezelfde reeks voor 20 euro gekocht tijdens, ja hoor de tentenverkoop waar ik altijd naartoe ga.