Ervaringen ghost?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Ervaringen ghost?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 20:40

Ik ben mij aan het oriënteren in allerhande zadels omdat ik nog geen zadel heb gevonden wat zowel goed voor mijn paard past als goed voor mij (n rug!!)
Nu ben ik eens benieuwd naar de ervaringen van mensen die met een ghost rijden. Ik vind het een erg lelijk zadel maar het lijkt me wel goed in elkaar te zitten, ik heb de indruk dat hier zeer goed over is nagedacht.
Op wat voor type paard gebruiken jullie dit zadel? Gebruik je het zadel intensief? Waarom ben je er zo tevreden of net helemaal niet tevreden over?

(fotootje in een linkje van je paard met het zadel op de rug mag hoor :D )

lena83

Re: Ervaringen ghost?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:42

dat wil ik ook graag weten

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:25

Misschien kan je hier : [HK] Waarom wel of geen boomloos zadel ? je vraag stellen. Er zijn volgens mij verschillende mensen die met de ghost rijden over er ervaring mee hebben. Je kan het zadel natuurlijk ook een keer testen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 08:46

Het leek een fijn zadel te zijn, maar al snel was de bar gebroken.

lena83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 09:33

ik heb dat boomloos topic al doorgespit maar er staat zoveel. Dat het erg lastig om specifiek de Ghost eruit te pakken. Ik weet wel dat Jeddah op een ghost rijdt misschien die even aan de jas trekken

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 09:38

ik rijd met een Ghost :D
weet je wel dat dat zadel steeds mooier word naar mate je het langer hebt?
mijn stalgenoten zeggen het ook.
Laatst bijgewerkt door ellepel op 21-11-09 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 09:41

Ik heb sinds 2 maanden een ghost.
Heb wel het Phantom model.
Heb een ghost als test zadel gehad zat ook heerlijk.
Vind het een heerlijk zadel.

Mijn zadel ligt trouwens op een ijslander.
En ik rij voornamelijk buiten ritten.

lena83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 09:43

@rashja: blijft het ook goed op zijn plek liggen bij opstappen en schuift het niet naar voren met rijden? wat voor paard heb je?
En hoe is de zweetplek onder het zadel?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 09:45

als je op mijn naam gaat zoeken met het woord ghost vind je heel veel info en foto's

ik heb het zadel op een 17 jarige welsh liggen.
appie heeft een weke rug waardoor gewone zadels gaan "bruggen"
ik heb barefoot geprobeerd maar vond dat heel breed zitten.
toen kwam ik uit bij de ghost.,
pony loopt als een trein,het zit heerlijk en stiekum vind ik het nu best een mooi zadel :D

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 09:53

lena83 schreef:
@rashja: blijft het ook goed op zijn plek liggen bij opstappen en schuift het niet naar voren met rijden? wat voor paard heb je?
En hoe is de zweetplek onder het zadel?

Zadel blijft heel goed liggen.
Schuift niet.
Wat ik bij heel veel ander zadels wel last van had.
Bij het opstappen heb ik heel even in het begin problemen gehad maar heb een ander singel en dit probleem in inmiddels opgelost.
Over de pad ben ik iets minder tevreden over.
Omdat ik het na mijn idee iets te dun vind maar dit kan ook komen omdat ik altijd z'n barefoot pad gehad met dubbele inlagers.
Al zijn de zweetpleken op de rug precies het zelf als bij het barefoot pad.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 10:01

ik stap op met een opstapje.
is sowieso toch beter he?
schuift in elk geval helemaal niet.
de pad vind ik wel goed,heb alleen wel dat de naden aan de onderkant na afloop van intensief rijden( na buitenrit,dus langere tijd rijden)
een afdruk geven.
dus wat dat betreft ben ik nog aan het denken om een andere pad er onder te doen

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 10:04

ellepel schreef:
ik stap op met een opstapje.
is sowieso toch beter he?
schuift in elk geval helemaal niet.
de pad vind ik wel goed,heb alleen wel dat de naden aan de onderkant na afloop van intensief rijden( na buitenrit,dus langere tijd rijden)
een afdruk geven.
dus wat dat betreft ben ik nog aan het denken om een andere pad er onder te doen

Ben ook van plan om een ander pad te nemen of te gaan knutselen.

lena83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 10:11

ok klinkt allemaal positief, hebben jullie het zadel laten aanmeten of op eigen innitiatief gekocht? ik heb contact gehad met trekking saddles. en die komen binnenkort deze kant op. de enige boomloos die ik nog wil proberen zijn de ghost en star trekk

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 10:26

lena83 schreef:
ok klinkt allemaal positief, hebben jullie het zadel laten aanmeten of op eigen innitiatief gekocht? ik heb contact gehad met trekking saddles. en die komen binnenkort deze kant op. de enige boomloos die ik nog wil proberen zijn de ghost en star trekk

Ik heb een paar met een heel lastige bouw.
Echt alles schoof.
Omdat hij geen schoft had en geen schouder bladen die een beetje uit staken.
Schoof gewoon alles naar vore.
Ik heb toen Don gemaild en verhaal uit gelegd.
En die adviseerde een ghost aan.
Ik heb hier voor ook ooit een eens op een ghost gezeten en kon me herinneren dat die heerlijk zat.
Dus ik had van waarom niet.
Kon het zadel terug sturen als het niet zal bevallen dus wie niet waagt die niet wint.
Onder tussen had ik al weer een ander paardje.
Zadel werd speciaal voor me gemaakt en toen ik hem bestelde zaten we net in de vakantie tijd.
Dus het had even geduurd tot dat ik me zadel kreeg.
Dus had een nieuw paard en gelijk een nieuw zadel.
En alles zat goed en heb het zadel dus gehouden.

lena83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 11:45

Die van mij heeft juist een vrij hoge schoft, iet holle rug en ronde buik. en ook nog vrij lange stijle schouder bladen. Doordat alles naar voren schuift komt het precies op zijn schouder te liggen. Het western zadel wat ik nu heb bridged. Een standaard western zadel gaat niet passen omdat het te lang is. Ik heb gisteren een custommade gepast van 63 cm en dat is echt de uiterste lengte.
Omdat ik nog aan het trainen ben om ruggebruik en spiren beter te krijgen dacht ik aan boomloos ipv boomzadel.
Hopelijk kunnen we ook snel wat geschikts vinden

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 12:51

lena83 schreef:

ik heb eerst een week een testzadel gehad via Buitenzinnig.
en toen ik zeker wist dat ik het zadel wilde heb ik callista van trekkingsaddles laten komen om een zadel aan te laten passen en zeker te weten dat het dus ook goed zou liggen.

lena zo'n soort bouw heeft appie dus ook,wel schoft een ronde buik en dus een weke (holle) rug.
alle andere zadels pastten niet en barefoot viel dus af omdat ik het zelf niet lekker vond zitten

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:33

ik sluit ook maar even aan bij dit topic. Ik ben nu een Ghost aan het testen via Buitenzinnig. De eerste keer is Ron langs geweest, om mee te kijken, ik heb toen 3 verschillende soorten zadels getest en vond de Ghost zo lekker zitten, dat ik die een week als testzadel wilde proberen. Maar ik heb steeds het gevoel dat ik teveel op de voorkant van het zadel zit. Nou ja, niet alleen het gevoel, mijn instructrice viel het ook op. Ik ben terug geweest bij Buitenzinnig en zij hebben echt de tijd voor me genomen en advies gegeven, hoe we de voorkant van het zadel iets omhoog kunnen krijgen. Ze hebben me een voorboog meegegeven, zodat de voorkant van het zadel omhoog komt. En extra inlages, die kan ik ook erbij proberen. Ik ben echt blij met het advies, ik ga het gauw uitproberen.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 20:40

Ik heb al veel gehoord dat een ghost zo zalig moet zitten voor de ruiter. Maar het is mij ook al opgevallen (op foto's dan) dat het wel lijkt dat de ruiter naar voren wordt 'gedrukt'. Dat lijkt me dan ook weer enorm belastend voor mijn rug ...

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:45

nou, eigenlijk zit het heel ontspannend, ookal zat ik te veel naar voren. Je wordt namelijk niet in een bepaalde houding geduwd ofzo, dus je kan alles lekker ontspannen laten hangen als het ware. Dat lijkt me juist wel goed voor je rug. Probeer het anders gewoon uit, vraag of ze bij je langs willen komen?

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 20:55

Ik ga de ghost zeker uitproberen!! :j Eerst moeten de rugklachten wat minderen want nu ga ik waarschijnlijk niets lekker vinden zitten. ;(

Was trouwens deze namiddag naar een winkel gereden waar erg veel zadels liggen. Wou voornamelijk eens engelse zadels met een vlakke zit bekijken. Heb er een aantal op zo'n bokje gelegd en eens op gaan zitten, zelfs dat was al een hel ... Dus testen zal nog niet voor meteen zijn vrees ik ... ;(

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:58

beterschap mandyke!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 21:06

over rug klachten gesproken!

vorig jaar ben ik van een paard gevallen op mijn onderrug.
heb toen tijden niet kunnen rijden en had erge last van mijn onderrug
in een gewoon zadel doet mijn onderrug nog steeds pijn,maar in de Ghost heb ik nergens last van.
ben 2 weken geleden tijdens het werk weer door mijn rug gegaan,dit keer SI gewricht vast
en nu heb ik vandaag weer gereden en dat ging echt supergoed.

wat dat betreft is de ghost ook heel fijn :D

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 21:13

ja ellepel, dat vind ik ook wel opvakkend aan dit zadel, het zit erg zacht!

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 21:17

Mijn rugklachten komen niet van een ongeluk voort ofzo, ik heb gewoon een erg zwakke onderrug. Erg holle rug die dan nog niet mooi recht staat en daarbij een ferme derrièrre waardoor ik niet op veel zadels goed kan zitten ... Ik mag niet gedwongen zitten maar zeker ook niet naar voren op het zadel schuiven!