Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Tjitsbloody schreef:Ik haal er echt altijd een zadelmaker bij, ik vind dat ik zelf gewoon niet de kennis heb om te weten of het zadel écht goed ligt ja of nee. Als het overduidelijk is dan zie ik het wel maar met kleinere dingetjes niet en ik wil niet dat het paard geblesseerd wordt omdat ik te 'lui' was om er een expert bij te halen.
barbara28 schreef:ik heb mijn zadel via een zadelmaker gekocht, is helemaal passend gemaakt, maar is dat een garantie dat het goed ligt? daar moet je ook maar op vertrouwen, want er zijn zoveel zadelmakers met zoveel verschillende meningen..

, ondanks dat ik er best een kijk(je) op heb.
Moet ik wel zeggen dat er gevalletjes tussen zitten die het wel doen, maar waarvan het zadel alsnog rampzalig ligt
Bij mijn tweede paard kreeg ik het zadel erbij, dat pastte ook volgens de vorige eigenaar en na nazicht van de zadelmaker (kwam voor mijn 1ste paard dus heb het ineens laten nakijken) past dit zadel dus ook.
En inderdaad, niet alle zadelmakers zijn te vertrouwen, en ook zijn ze niet allemaal even kundig. Ik raad dat dus ook altijd aan op bokt; koop een goed merkzadel en laat het passen door een goede zadelmaker, en als je daar geen geld voor hebt dan kun je beter een boomloos zadel aanschaffen, dat groeit mee