Al een tijdje vraag ik me af wanneer je onderlappen onder je bandages moet doen en wanneer niet.
Ik gebruikte altijd peesbeschermers en soms bandages met onderlappen eraan, maar heb bv leuke fleece en acryl bandages gekocht en weet niet meer wanneer wel en wanneer geen onderlappen. Dus wie kan me helpen?
Laatst bijgewerkt door LizzievanW op 19-11-09 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt
bandages zijn sowieso erg warm. ik gebruik ze dus alleen op wedstrijd of op clinic. direct na het rijden eraf, zo kort mogelijk van te voren erop en na het rijden afspuiten van de benen.
Leonieke
Geplaatst: 19-11-09 21:56
In principe kan je fleece en acryl gebruiken zonder onderlap.
Bij een elastische werkbandage kan je niet zonder onderlap bandageren.
Persoonlijk bandageer ik ook altijd met onderlappen. welk materiaal de bandage ook heeft. Hierdoor heb je een betere bescherming en pasvorm. Het is wel warmer, maar een onderlap van goede kwaliteit zorgt juist wel voor een betere afvoer en drukverdeling.
egnie
Geplaatst: 20-11-09 09:05
Ik gebruik ook altijd onderbandages. En net als anderen al zeiden als die van een goede kwaliteit zijn dan voeren ze het meeste zweet af.
ik dacht alleen fleece bandages zonder, omdat tegenwoordig ook sommig rekbandages met eens tuk fleece verkrijgbaar zijn zodat je geen onderlappen nodig hebt.
beter is in mijn ogen steeds bandageren met onderlappen of zonder bandages. Slechte drukverdeling kan (pees)blessures juist in de hand werken.