Na een tijdje eruit te zijn geweest met mijn paard vanwege een peesblessure ben ik nu weer begonnen met opbouwen. Nou reed ik eerst altijd met gewone peeskappen, maar de dierenarts adviseert om zonder bescherming te rijden, omdat de benen hiervan te warm worden. Maar helemaal geen bescherming vind ik persoonlijk ook weer niks, omdat hij zich dan misschie van achter aantikt..
Maar nu hoorde ik van stalgenoten dat je ook peeskappen met ventilatiegaatjes hebt, en luchtige cross-beschermers ofzo.. wie weet welke bescherming het minst warm word en waar dit te koop is???
Alvast bedankt!!
Groetjes Katja.
Schangah
Geplaatst: 18-11-09 22:48
Ik heb de Dalmar Speed te koop bij de paardendrogist. Voorzien van een uniek "air cooling" systeem en extreem licht van gewicht.
Ik heb de Dalmar eventingboots die hierboven worden aangehaald. Inderdaad blijven de benen er mooi koel onder, zelfs als ik uit de cross kom. Het is een flinke investering geweest, maar ik heb er nog altijd plezier van! Daarnaast heb ik ze ook van NEW en ook hier blijven de benen netjes koel onder. Komen beiden bij Canter Equipment vandaan.
Troelaatje
ik heb hetzelfde gehad. ook peesblessure bij mn paardje en bij het opbouwen toch liever niet meer met 'blote benen' willen rijden. in de eerste instantie hadden de beschermers van passoa mn voorkeur, maar die zijn niet in maat cob verkrijgbaar. dus heb ik nu de N.E.W crosscountry airoflow en die bevallen prima! ik heb ze bij de paardendrogist gekocht. daar waren ze toen in de aanbieding.
New Airoflow, prima dingen, werken goed, goede harde plaat er in, niets op aan te merken. Ik kan er ook aan komen, als set (voor+achter) 120 euro.
Oakland1990
Geplaatst: 23-11-09 12:23
Het zijn sowieso de duurderen, zonder neopreen. Strijkringen zijn het luchtigst, maar die van Pessoa zijn ook erg goed (en lelijk)
_Merato_
Geplaatst: 23-11-09 16:07
Ik ook zweer bij de Dalmar Eventingboots, te verkrijgen bij canter-equipment. Pessoa kwam niet im frage, daar die niet in cobmaat te verkrijgen waren (Merato heeft dunne beentjes). De Dalmar dus wel. Ze zijn licht van gewicht, makkelijk schoon te maken (erg belangrijk na cross/modderritten) en luchtig.
x_Katja_x
Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-09 15:08
Nou meiden, heb dus de N.E.W. beschermers gekocht, 2 dagen mee "gereden" (ben nog aan het opbouwen na een peesblessure) maar benen zijn erna toch wat warm.. Baal dr heel erg van, hoe kan het nou dat jullie na een cross koele benen hebben en ik met lichte dressuur niet??
Echt zonde van mn 80 euries
Schangah
Geplaatst: 30-11-09 22:39
Heel vervelend dat je niet tevreden bent, ik heb helaas alleen ervaring met de Dalmar en ben daar tevreden over. Ten aanzien van de opwarming van de pezen is het het beste zonder beenbescherming te rijden, met beenbescherming zul je altijd toch meer verwarming houden. Daarnaast worden benen altijd warmer wanneer ze moeten werken, dat is normaal.
En heb je de bescherming van haf al bekeken? Dat wordt in de endurance ook wel gebruikt en daar zitten ook ventilatie gaatjes in. Moet je maar eens op googlen. Heb ik op zich ook goede ervaringen mee. Of volledig leren beschermers (binnen en buitenkant), die ademen ook. Maar omdat ze dicht zijn toch wat warmer als de hafs.
Heb je wel de NEW Airoflow gekocht? Die zijn speciaal gemaakt om zo luchtig mogelijk te blijven. De andere NEW crossbeschermers niet namelijk. Via Bokt kan je je beschermers waarschijnlijk wel goed verkopen, er is altijd veel vraag naar crossbescherming. Als ik jou was zou ik die (lelijke) Pessoa beschermers kopen. Die blijven toch echt het koelst denk ik.
ik moet je DA echter wel gelijk geven. Voor het harden van de pezen is het beter zonder bescherming te rijden en zelfs veel te stappen en lichtjes te draven op harde bodem. Bij licht dressuurwerk is aantikken langs vanachter uitzonderlijk.