Bontje Emmers

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Inezjj

Bontje Emmers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 17:38

Hallo,
Ik zou graag voor mijn beste vriendin een bontjj kopen voor onder het zadel.
Maar aangezien ik niet weet welke maat zadel ze heeft, weet ik ook niet tegoei welke maat bontjj..
Ik ben van plan eentjj te gaan halen bij emmers, ze heeft een D-pony.. Kunnen jullie me helpen?

Groetjes!!

Lot_05011992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 17:40

Inezjj schreef:
Hallo,
Ik zou graag voor mijn beste vriendin een bontjj kopen voor onder het zadel.
Maar aangezien ik niet weet welke maat zadel ze heeft, weet ik ook niet tegoei welke maat bontjj..
Ik ben van plan eentjj te gaan halen bij emmers, ze heeft een D-pony.. Kunnen jullie me helpen?

Groetjes!!

dit ligt aan de inchmaat van je zadel... een klein/kort zadel in de lengte dus een kleinere inchmaat heeft een kleiner maatje nodig...

ik zou eens stiekem kijken wat voor inchmaat haar zadel is,,, dit kun je als het goed is zien onder het zweetblad!!

anoouk

Re: Bontje Emmers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 17:41

Ik denk dat ze rond de 17,5 zal hebben, dus die maat zou moeten passen.

Voor de zekerheid gewoon stiekem ff kijken ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 17:44

alleen de inch maat is niet voldoende. ook type zadel
om een voorbeeld te geven. Ik heb een bontje van sectolin maat medium.
Dit is ideaal onder mijn wintec vzh 16.5 inch zitmaat, onder mijn 18inch Kentaur dressuurzadel is het aan de krappe kant, maar is nog net te doen. Bij mijn vriendin haar Kieffer dressuurzadel met 17 inch zitmaat is het veel te klein. Dus het is dus ook afhankelijk van het type zitting. Dus misschien kan je beter de lengte van het kussenkanaal meten, die lengte heb je nodig tussen de bontranden.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:01

Waarom zou je een bontje onder een goedpassend zadel willen leggen? Die dingen verkleinen de ruimte onder het zadel en zijn een tijdelijke oplossing voor slechtpassende zadels e.d.

Wat je wel kunt doen is een bontje voor op het zadel. Zo zit ze lekker zacht en wordt de ligging van het zadel niet aangetast.

Inezjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 18:10

ze heeft het zadel nooit gepast, daarom dat ik een bontjj wil kopen voor haar. Zodat hare pony gene zere rug krijgt. Het zadel is wel gepast op de rug van de pony haar mama.. Ik weet het is allemaal een beetjj raar, mja ze kreeg toen een nieuw zadel voor het veulen, dus jah..
Ik denk ook dat het zoiets is van een 17,5 inch.. en het probleem is met het stiekem kijken is: het zadel ligt bij haar opa!! :o want daar staat de andere pony..

Maar er moet toch zo een beetjj een standaard maat zijn voor zadels voor bepaalde pony's? Je kan toch niet een zadel van een B-pony op een D-pony leggen ofzo?

Groetjes!

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:13

of als je het echt mooi vind een sierbontje, deze heeft alleen een rand bont, onder het zadel zit dan geen bont.
een bontje in geen vervanging voor een niet passend zadel, als het zadel te smal is dan maak je het alleen maar erger.

Lot_05011992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:02

Inezjj schreef:
ze heeft het zadel nooit gepast, daarom dat ik een bontjj wil kopen voor haar. Zodat hare pony gene zere rug krijgt. Het zadel is wel gepast op de rug van de pony haar mama.. Ik weet het is allemaal een beetjj raar, mja ze kreeg toen een nieuw zadel voor het veulen, dus jah..
Ik denk ook dat het zoiets is van een 17,5 inch.. en het probleem is met het stiekem kijken is: het zadel ligt bij haar opa!! :o want daar staat de andere pony..

Maar er moet toch zo een beetjj een standaard maat zijn voor zadels voor bepaalde pony's? Je kan toch niet een zadel van een B-pony op een D-pony leggen ofzo?

Groetjes!

als het zadel niet past zou ik er ook geen bontje onder stoppen,,, een bontje kan ook alleen maar klemmen... daarom zou ik gaan voor zadel verkopen en een nieuwe kopen of als ze die al heeft van dat geld een showbontje kopen... een soort sjabrak met bontranden dus zonder bont aan de onderkant

Inezjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 19:07

jah, denk da ik dan een show bontjj koop.. Ik zal haar het zeggen van het zadel, mja blijft haar keuze eh!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:11

Ik denk dat ik een beter cadeau weet dan een bontje: Een afspraak bij de zadelmaker.
Een zadel niet passen is not-done en zeker niet als je dat wilt verbloemen met een bontje.

Lot_05011992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:13

Inezjj schreef:
jah, denk da ik dan een show bontjj koop.. Ik zal haar het zeggen van het zadel, mja blijft haar keuze eh!

jah precies... maar je lost het probleem niet op, het zal mogelijk alleen groter worden...

als jij een broekmaat te klein hebt zit hij ook niet lekker en knelt hij ook!! daarnaas heeft jouw paard maar 1 rug en raad ik jou/jullie aan om het zadel te verkopen en met een zadelmaker een nieuw passend zadel te zoeken... zou zonde zijn als je met een half jaar gebruiken van dit zadel naar de veearts mag om je paard zn rug op de foto te laten zetten en de fysiokosten...

ik zou heel voorzichtig zijn met een niet passend zadel...!

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:20

Silence schreef:
Ik denk dat ik een beter cadeau weet dan een bontje: Een afspraak bij de zadelmaker.
Een zadel niet passen is not-done en zeker niet als je dat wilt verbloemen met een bontje.

Helemaal mee eens.

Cygnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:25

Ik zou inderdaad even kijken naar de inch maat onder het zweetblad, ik hoop voor je dat het nog te lezen is, soms is dat weggevaagd. Anders kan je ook stiekem de lengte van het zadel opmeten? Waarschijnlijk weten ze het dan ook wel in de ruitersportwinkel:)