Probleem met hoofdstel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Spoec

Probleem met hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 16:08

Hallo,

Vorig jaar heb ik een nieuw hoofdstel gekocht.
Dit gebruik ik nu dus al een tijd, maar ik merk dat wanneer het winter/kouder/vochtiger wordt dat ik dan de riempjes van mijn hoofdstel niet meer/veel stroever dicht krijg. In de zomer heb ik hier geen last van.
Zelf heb ik het idee dat het door de vochtigheid komt, dat het leer uitzet, maar nu ik het hoofdstel binnen heb liggen krijg ik het nog steeds niet dicht, terwijl het eerst altijd goed dicht ging.
Ik heb het al een aantal keren goed ingevet en vervolgens goed laten drogen maar het verbeterd niet.

Iemand tips?

*Momenteel gebruik ik mijn oude hoofdstel en daarbij heb ik er helemaal geen last van :?

x_Quinta_x

Re: Probleem met hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:10

kan misschien ook liggen aan de kwaliteit van het leer? Alhoewel, ik heb een hoofdstel van harry horse en heb hier geen prob mee...

Lot_05011992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:34

ik denk dat het inderdaad aan de vochtigheid ligt,, leer zet uit en krimpt weer, sowieso als het leer koud is dan is het stugger, waarschijnlijk is het leer als je gereden hebt weer soepeler... daarnaast zou ik hem toch een keer goed schoonmaken met glycerine en in de OLIE zetten... vet maakt bij mij ook stugger en dan 2x in de olie en dan uitpoetsen dan heb ik nergens last van (hh hoofdstel en pagony hoofdstel)

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 17:05

Het is van euroriding. Staat volgens mij niet bekend als slecht merk.
Maar wat is glycerine? En bedoel je dan in de lederolie of op de ouderwetse manier in gebruikte olie hangen en dan uitpoetsen? *Weet niet hoe dit precies werkt*