Ik zit al een tijdje met een aantal vragen. Mijn paard heeft tot afgelopen week in een kleine kudde gelopen omdat hij ruim een half jaar een blessure heeft gehad. Afgelopen maand werd die savonds telkens binnengehaald en dan sochtends weer het land in. Sinds ruim een maand rij ik er ook al weer op, eerst rustig opbouwen natuurlijk. Het enige probleem is dat zijn vacht erg dik word. Normaal had mijn pony al vanaf september een zomerdeken op en dan langzaam opbouwen naar een winterdeken. Maar ik heb nu sinds een jaar een paard waar ik alleen nog maar een regendeken voor heb en een winterdeken (die overigens niet waterdicht is, ik moet een nieuwe aanschaffen) Bij ons op stal worden de paarden elke ochtend buitengezet in de stapmolen een uurtje en in de paddock een uurtje. Het maakt niet uit wat voor weer het is, ze gaan sowieso naar buiten. Het deken moet dus waterdicht zijn. Nu wil ik graag mijn paard een deken opdoen omdat zijn vacht nu steeds dikker begint te worden. Hebben jullie tips welk deken ik het beste op kan doen? En kan ik dan bijvoorbeeld mijn regendeken gebruiken als eerste deken (aangezien ik hem niet in 1 keer natuurlijk een winterdeken op kan gooien) of is een regendeken niet geschikt voor een paard om dag en nacht op te hebben (vanwege ventilatie oid)
Graag jullie tips

Alvast bedankt!