ervaringen phryso zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Rixt_HVJ

ervaringen phryso zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 19:10

hay,
ik moet een nieuw zadel hebben, zelf ben ik erg fan van phryso zadels maar heb er niet veel ervaring mee.
Hebben jullie misschien meer ervaring met zo'n zadel???

alvast bedankt

groetjes :+

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 14:00

een vriendin heeft een fryso zadel,hij is echt superzacht,zowel de kussens als het zitvlak.
volgens mij is het hele goede kwaliteit!

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 13:37

Ik heb al 8 jaar een phryso zadel.
Eerst op mijn pony en nu op mijn paard!
Fantastische zadels met goeie kwaliteit. Zitten echt heerlijk :D. Vaak op wedstrijden complimenten gehad over mijn zadel.
Je word erg goed geholpen bij het aanmeten van een zadel. (Ik moet helaas nog 11 weken wachten op mijn nieuwe zadel)

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:34

Kijk even bij klassieke en barokke rassen (zoiets :+ ) in de kantine, daar kan je waarschijnlijk erg veel vinden :)*

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:36

Het zijn inderdaad schitterende zadels... Ik heb ooit 1 van een vriendin van mij geprobeerd. Maar het is niet mijn ding.
Ik vond de zit veel te gesloten en zij had de beugels onder het zweetblad waar ik het met mijn korte pootjes niet eens kon worden :P
Maar ja, net als met alles is een zadel een persoonlijke keuze. De 1 wil dit en de ander weer dat. Ik hou van een open zit :o
Succes met je zoektocht!

Marrit13

Re: ervaringen phryso zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:08

Ik heb er 4 jaar 1 gehad, heerlijk! Maar zou nu misschien toch voor een minder gesloten zadel gaan. En inderdaad: de standaard zweetbladen zijn behoorlijk lang :-|)

Rixt_HVJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 20:45

Marnixx schreef:
Fantastische zadels met goeie kwaliteit. Zitten echt heerlijk :D. Vaak op wedstrijden complimenten gehad over mijn zadel.
Je word erg goed geholpen bij het aanmeten van een zadel. (Ik moet helaas nog 11 weken wachten op mijn nieuwe zadel)

waarom moet je zo lang wachten dan??

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:52

Ik neem aan dat je Fryso bedoelt? Ik heb sinds een tijdje ook een Fryso en ik vind 'm helemaal geweldig! Hij is helemaal op mijn paard en mij gemaakt en is een mengeling van verschillende types geworden, zodat het precies aan mijn eisen voldoet. Zo kon ik kiezen uit verschillende dieptes zit, verschillende zweetbladen, verschillende kussens, enz. Het zijn heel aardige mensen en ze maken er echt werk van om het zadel perfect passend te maken. Vandaag is de zadelmaakster geweest om het zadel op te vullen en dat was ook weer heel goed. Heel aardige meid die er echt werk van maakt. Ik ben super tevreden dus!

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:59

ik heb de Fryso Classic voor mijn haf. Dit zadel is iets korter en ook wat minder gesloten.
Het zadel heeft wel lange zweetbladen. Eventueel kunnen die ingekort worden.

Mijn zadel kon meteen blijven ik heb hem zelfs nog twee weken op proef mogen hebben.

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 22:05

Rixt_HVJ schreef:
Marnixx schreef:

waarom moet je zo lang wachten dan??

Ze hebben het mega druk en de kerstvakantie komt er nog tussendoor..

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:17

ik heb nu een jaar een fryso heeft ruim 3 kwart jaar geduurt voor het lekker lag en we er echt aan gewend waren maar nu een heeerlijk zadel en past prima op mn brede fries kwaliteit ook prima geen problemen mee gehad. wel met opvulservice. beetje shago mens had ik toen die ook niet echt tijd voor wilde nemen terwijl ik er toch redelijk veel voor betaalde aangezien ze naar brabant moesten komen. daarna gewoon naar eigen zadelmaker gebracht en die heeft het veel netter opgevuld

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:11

ikke20 schreef:
ik heb nu een jaar een fryso heeft ruim 3 kwart jaar geduurt voor het lekker lag en we er echt aan gewend waren maar nu een heeerlijk zadel en past prima op mn brede fries kwaliteit ook prima geen problemen mee gehad. wel met opvulservice. beetje shago mens had ik toen die ook niet echt tijd voor wilde nemen terwijl ik er toch redelijk veel voor betaalde aangezien ze naar brabant moesten komen. daarna gewoon naar eigen zadelmaker gebracht en die heeft het veel netter opgevuld

Wie had je? die vrouw?

Ze zijn bij ons toen ook een keer geweest om op te vullen.
De voorrijdkosten vond ik wel heel erg hoog. Ze had bij ons op stal afgesproken maar moest tussendoor even naar de manege om geld op te halen.
Ik geloof dat wij toen rond de 35,00 pp kwijt waren aan voorrijdkosten, daarbij nog dat we extra moesten wachten omdat ze naar de manege moest tussendoor.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:27

ik was geloof ik rond de 90,- kwijt en daarna werd het nog hoger terwijl ze er gewoon via de gaatjes wat nepwol induwde was idd die vrouw en was niet al te leuk

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:44

Hmmmm, vreemd! Ik vond haar juist heel aardig! Alles uitleggen, gezellig babbelen, niks mis mee. Opvullen is inderdaad wel vrij prijzig wat ik me van een vorig zadel herinner.

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:48

Voor het opvullen hoefde ik niet zoveel te betalen.
Duidelijk was ze ook. Ik vond het alleen jammer dat je tussen je werktijden door een afspraak maakt en dat ze dan tussendoor weg gaat naar de manege om geld op te halen.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:13

Ik heb dit zadel! Heerlijk zadel! Echt een aanrader! We hebben hem al 5 jaar! 2 a 3x op moeten vullen. Verder nog prima in staat!

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:38

Het zijn erg fijne zadels, die zowel standaard te leveren zijn als op maat gemaakt. De service van deze mensen is uitstekend.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 09:55

ojee nu ga ik dus iedereen tegen praten :P

een kennis van mij heeft een phryso zadel opmaat laten maken.
zij natuurlijk helemaal blij toen dat zadel arriveerden.
haar paard stond bij iemand in training want had o.a. rugklachten maar die waren over.
maar sinds ze weer aan het rijden was, met haar nieuwe zadel, bleven ze maar terug komen.
hebben haar trainers er naar gekeken, de leverancier meerdere malen terug geroepen voor het zadel want dat zadel bleek dus de grootte boosdoener en bleek voor geen kant goed te liggen.

ze heeft uiteindelijk de leverancier het zadel terug laten nemen om ergens anders opnieuw een zadel aan te laten meten ;)

Lis_Jolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:08

Ik heb er 2. Ze zitten allebei ge-wel-dig! Ik vind de service van Tweespan ook erg goed. Die mevrouw die altijd bij mij m'n zadel komt opvullen helpt je echt goed.
Ligt goed op mijn paard, zit als gegoten. ++++

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:36

justSaar schreef:
ojee nu ga ik dus iedereen tegen praten :P

een kennis van mij heeft een phryso zadel opmaat laten maken.
zij natuurlijk helemaal blij toen dat zadel arriveerden.
haar paard stond bij iemand in training want had o.a. rugklachten maar die waren over.
maar sinds ze weer aan het rijden was, met haar nieuwe zadel, bleven ze maar terug komen.
hebben haar trainers er naar gekeken, de leverancier meerdere malen terug geroepen voor het zadel want dat zadel bleek dus de grootte boosdoener en bleek voor geen kant goed te liggen.

ze heeft uiteindelijk de leverancier het zadel terug laten nemen om ergens anders opnieuw een zadel aan te laten meten ;)

Liep het paard alleen niet goed als de eigen ruiter er op reed? Of ook als degene die het trainde er op zat??