dekjes met kortje lusjes

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Billy12

dekjes met kortje lusjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 16:32

Ik ben opzoek naar full dressuur dekjes, niet te dik (dus geen pad)
Met korte lusjes ipv lange.

Ik heb 1 stubben dekje die heeft korte lusjes, maar die zijn erg prijzig om er meer van te halen.
Verder heb ik alleen dekjes met lange lusjes, maar met mijn zadel vind ik die dekjes een beetje onhandig.

Welke dekjes zijn er met korte lusjes?

Keet

Re: dekjes met kortje lusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:32

Harrys horse dekjes hebben absurt korte lusjes. Misschien iets voor jou?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:42

Afbeelding

Dit soort 'pads' heb je van HH. Echte pads zijn dit niet, als je het vergelijkt met Anky of PK. Dit zit tussen een dekje en pad in en na een aantal keer rijden neigt het steeds meer naar een dekje.

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 17:18

Oke dankjulliewel!, ik ga eens even op internet rondkijken wat harry's horse allemaal voor kleuren etc heeft.

mocht iemand nog andere suggesties hebben, hoor ik het graag! :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:22

Naar mijn weten is HH de enige met zulke korte lusjes, tenminste ik ben nog geen andere tegengekomen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:35

Idd HH. Ik heb er een aantal gehad voor mijn stubben zadel, maar ik heb ze inmiddels allemaal verkocht. Je moet wel opletten dat die lusjes op de juiste hoogte zitten, want soms zitten ze op de hoogte voor de normale lussen en dat is dus te laag. Bij HH zitten de normale lussen ook wel eens op de hoogte van de korte lusjes... ze snappen het daar niet helemaal bij de naaiafdeling. Op de foto hierboven zitten ze goed.

loveisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:36

HH is de enige die ik ken met korte lusjes

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:40

Ik heb er een paar van de hippo groep met korte lusjes

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:55

O ja, divoza huismerk heeft ook een pad die dat heeft.

ceso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 08:45

pagony heeft ook met korte lusjes.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 09:02

Stübben dekjes hebben korte lusjes. :) Die dekjes zijn erg fijn, maar ze kosten wel wat. (Om en nabij de 60 euro.)

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 10:18

ik heb 1 stubben, maar om er meer te kopen vind ik hem te duur

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:23

Ik vraag me dus altijd af waarom die lusjes zo kort zijn.. Waar doe je die aan vast dan? Ik vind het juist niet handig en laat de pad dus los liggen. Hyppo heeft ze ook.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:23

HH dekjes zijn qua pasvorm afgekeken van Stubben dekjes, en uitgevoerd in de zelfde materialen als Anky en PK pads.
Ik had zelf ooit ook Stubben, maar deze sleten wel heel erg snel bij de singelstoten, is gewoon katoen. Anky pads zijn erg mooi en ideaal in vochtopnemende/drogende eigenschappen, maar recht dus qua vorm volgt het de ruglijn niet. De lange lussen aan zadels bevestig je aan de singelstoten, maar door de kleine lusjes die Stubben als eerste had waren zo fijn omdat het direct aan de zadelboom ring bevestigd kan worden, met weinig ruimte om weg te zakken op de schoft, iets wat de langere lussen wel kunnen. De HH pads zijn een combinatie van de beste eigenschappen, en de prijs is ook nog eens de helft dan wat de andere kosten.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:28

cube schreef:
Ik vraag me dus altijd af waarom die lusjes zo kort zijn.. Waar doe je die aan vast dan? Ik vind het juist niet handig en laat de pad dus los liggen. Hyppo heeft ze ook.

Je bevestigt ze aan de oogjes die voor op je zadel zitten (waar je ook het borsttuig aan vastzet).

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:40

:o oo zit dat zo..Weer wat geleerd, had ik ze er dus niet af hoeven knippen haha..

ik01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:47

je kan toch een van je eigen dekejes een stukje afknippen en dan weer aan alkeaa naairen !

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 11:54

magda_90 schreef:
cube schreef:

Je bevestigt ze aan de oogjes die voor op je zadel zitten (waar je ook het borsttuig aan vastzet).

Precies, en omdat mijn zadel enkel is (dus geen zweetbladen die omhoog kunnen) heb ik niets aan die grote lussen, want die moeten om de singelstoten en die zitten bij mij verstopt ;) die komen aan de onderkant eruit.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:04

misschien is het ook mogelijk om een dekje met lange lussen te pakken en ze gewoon niet vast te maken.
Doe ik ook niet en werkt prima

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 22:26

BopjeBo schreef:
HH dekjes zijn qua pasvorm afgekeken van Stubben dekjes, en uitgevoerd in de zelfde materialen als Anky en PK pads.
Ik had zelf ooit ook Stubben, maar deze sleten wel heel erg snel bij de singelstoten, is gewoon katoen. Anky pads zijn erg mooi en ideaal in vochtopnemende/drogende eigenschappen, maar recht dus qua vorm volgt het de ruglijn niet. De lange lussen aan zadels bevestig je aan de singelstoten, maar door de kleine lusjes die Stubben als eerste had waren zo fijn omdat het direct aan de zadelboom ring bevestigd kan worden, met weinig ruimte om weg te zakken op de schoft, iets wat de langere lussen wel kunnen. De HH pads zijn een combinatie van de beste eigenschappen, en de prijs is ook nog eens de helft dan wat de andere kosten.

Dat betwijfel ik zeer.
Ik heb een anky en een hh, maar de anky vind ik zéér netjes afgewerkt en houd zich super.
De hh doet dat minder, ook fijne dekjes, maar stúkken minder goed afgewerkt vind ik.

Ook de materialen, die zijn echt niet hetzelfde als van Anky. :n
Nu ben ik geen groot fan van anky pads, ik heb er een om het materiaal.
Ze moeten ook zeker goed liggen op je paard, is ook niet altijd het geval.
Je moet alleen wel weten hoé je ze neerlegt, ze mogen imo gewoon niét straktrekken/schuiven en opgefrommeld zitten.
Dat zie je nog wel eens helaas, dat ze niet goed liggen. :n

Eerst had ik nogal een hekel aan die dingen, maar ik zocht een dekje wat niet doorweekt is na het rijden.
De anky is wat dat betreft stukken beter als harry's horse.
Deze zijn absoluut niet dik onder het zadel, iets waar ik erg kritisch op ben.
De rest lijkt wel dik, maar daar ligt geen zadel op.

Eurostar schijnt helemaal niet in te drukken, voor mij al een reden om er nooit een aan te schaffen.

Verder inderdaad: harry's horse hebben die minilusjes.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 15-11-09 22:41, in het totaal 3 keer bewerkt

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 22:36

Moet zeggen dat ik met de korte lusjes ook veel prettiger vind, met lange lusjes gaat mijn sjabrak altijd erg strak om zijn schoft zitten, maar te dikke sjabrakken en/of rechte sjabrakken kan ik ook niet gebruiken....echt een drama....

Kan ze zelf ook moeilijk vinden...dus blijf dit even volgen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 22:38

je kan , als je dekje vind met lange lussen
de lussen in laten korten
of ze er af halen

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 09:06

@moonfish13: Dat weet ik wel zeker, heb ze zelf ontworpen. Werk bij HH nl.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:18

BopjeBo schreef:
@moonfish13: Dat weet ik wel zeker, heb ze zelf ontworpen. Werk bij HH nl.

Toch is de kwaliteit van anky, met name de afwerking imo stúkken beter.
En dat is niet omdat ik zo'n fan ben van die pads.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:21

Komt zoveel uit dezelfde fabriek, de wijze van het productieproces is helemaal niet zo verschillend hoor. Verschil lijkt me dan ook niet zo groot. In Bit heeft wel eens een dekjestest gestaan, 2 dezelfde dekjes allebei door ons geproduceerd alleen 1 dekje onder een andere merknaam waar wij aan leveren voor dat merk. Verschillende uitkomst, terwijl ze echt indentiek waren. Zo zijn er wel meer fabrikanten die producten laten maken uit dezelfde fabrieken, is alleen maar net wat het merk zelf voor specs aangeeft, maar veel verschillen ziin er niet.