Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Bij A merk moet je denken aan Passier, Stubben etc. Wel kun je daarvoor kijken naar wat oudere 2e hands zadels.rowo schreef:Voor 500euro heb je iig geen nieuwe A merkBij A merk moet je denken aan Passier, Stubben etc. Wel kun je daarvoor kijken naar wat oudere 2e hands zadels.
Ook voor B merken is 500euro niet al te veel. Het is niet alleen het zadel wat je koopt, maar ook beugels singel etc etc. Dat moet er allemaal nog bij.
Het handigst is gewoon naar een goede zadelmaker te gaan en je vraag voor te leggen. Dat werkt het makkelijkst!

Bij B merken moet je denken aan JC etc. rowo schreef:Koop niet zomaar zadels idd. Laat hem passen door een goede zadelmaker. Over Divoza hoor ik alleen maar slechte verhalen en heb het ook met eigen ogen gezien dat ze echt NIET passende zadels verkopen.
Chamberlain is nieuw idd rond de 800euro. Wel fijne zadelsBij B merken moet je denken aan JC etc.
rowo schreef:Koop niet zomaar zadels idd. Laat hem passen door een goede zadelmaker. Over Divoza hoor ik alleen maar slechte verhalen en heb het ook met eigen ogen gezien dat ze echt NIET passende zadels verkopen.
Chamberlain is nieuw idd rond de 800euro. Wel fijne zadelsBij B merken moet je denken aan JC etc.

rowo schreef:En niet onbelangrijk vind ik dat het zadel EERST op het paard moet passen en pas daarna of jij erop kan zitten.

Je moet als eerste kijken of het zadel goed op je paard ligt en pas dan er een proefrondje mee gaan maken. Je kunt wel op 3 zadels goed kunnen zitten, maar als ze allemaal niet op je paard passen heeft het geen zin.
Heeft ze niet zoveel aan denk ik. rowo schreef:@ dorieen: das wel een beetje omslachtig
@ katie: JC is een B merk, net als Chamberlain. Goedkopere merken zijn ook Kadet bijvoorbeeld, zadels van zadelmarkt, Massimo, Hubertus etc. Hier op bokt in het [HAR] zie je veel verschillende merken voorbij komen. Maar alsnog zijn de meeste merken KAAL en NIEUW rond de 800euro.
Wintec is ook goedkoper, maar dat is kunststof.
Maar alsnog is het beter naar de zadelmaker te gaan en je budget aan te geven. Maar voor 500euro kun je niet heel veel.