goed zadel ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

FleurHunter

goed zadel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 12:26

Hoi,

Ik ben opzoek naar een nieuw zadel, ik zit alleen nog te twijfelen of ik een duur merk 2ehands koop of splinternieuw.

Wie kan mij vertellen wat een goed merk splinternieuw is voor mag +-500 euro?

Groetjes Fleur

(medium boom, vzh liefst bruin)
Laatst bijgewerkt door FleurHunter op 10-11-09 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Re: goed zadel ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:37

Voor 500euro heb je iig geen nieuwe A merk :n Bij A merk moet je denken aan Passier, Stubben etc. Wel kun je daarvoor kijken naar wat oudere 2e hands zadels.

Ook voor B merken is 500euro niet al te veel. Het is niet alleen het zadel wat je koopt, maar ook beugels singel etc etc. Dat moet er allemaal nog bij.

Het handigst is gewoon naar een goede zadelmaker te gaan en je vraag voor te leggen. Dat werkt het makkelijkst!

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 13:00

rowo schreef:
Voor 500euro heb je iig geen nieuwe A merk :n Bij A merk moet je denken aan Passier, Stubben etc. Wel kun je daarvoor kijken naar wat oudere 2e hands zadels.

Ook voor B merken is 500euro niet al te veel. Het is niet alleen het zadel wat je koopt, maar ook beugels singel etc etc. Dat moet er allemaal nog bij.

Het handigst is gewoon naar een goede zadelmaker te gaan en je vraag voor te leggen. Dat werkt het makkelijkst!

Okee maar wat heb je wel voor b merk zadels wat daar in de buurt komt? en wintec?

Kellyyy11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:06

Ik zou niet zo maar een zadel kopen! Mijn vorrige paardje heeft een rug blessure gekregen door het zadel, en toen is hij ingeslapen! Dus Laat iemand ervoor komen, en zege hem/haar ook wat je prijsklasse is!
Bij eple jeck en divoza is ook zadelpasservice!!!
Succes! :D

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 14:24

Ga overleggen met een zadelmaker en laat je niet verleiden tot een internetaankoop.

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 14:27

zoek je een dressuur of een springzadel of een vzh?

van rossner hebben ze ook mooie zadels opzich ook niet erg duur, (zijn bij divoza te koop) :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 15:34

Koop niet zomaar zadels idd. Laat hem passen door een goede zadelmaker. Over Divoza hoor ik alleen maar slechte verhalen en heb het ook met eigen ogen gezien dat ze echt NIET passende zadels verkopen.

Chamberlain is nieuw idd rond de 800euro. Wel fijne zadels :j Bij B merken moet je denken aan JC etc.

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 15:58

rowo schreef:
Koop niet zomaar zadels idd. Laat hem passen door een goede zadelmaker. Over Divoza hoor ik alleen maar slechte verhalen en heb het ook met eigen ogen gezien dat ze echt NIET passende zadels verkopen.

Chamberlain is nieuw idd rond de 800euro. Wel fijne zadels :j Bij B merken moet je denken aan JC etc.

JC en?? ZOu je een paar merken willen noemen?

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:32

rowo schreef:

Je kan ook een zadel bij divoza kopen en dan laten aanpassen aan je paard door een andere zadelmaker, :)*

ithil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:01

ga naar een zadelmaker, zoek er eentje die goed is en niet te duur en overleg met hem over de prijs. dan kun je aan een goedkoop zadel komen, dat zeker past en wordt je niet opgelicht op internet

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:17

sorry , maar voor 500 euro heb je niet eens een goed b merk?
Het enige wat je hebt voor 500 euro nieuw is een wintec.
Jc valt lang niet onder deze prijs, rossner ook niet.
Alleen wintec is goed voor die prijs.
Ik zou een goede tweede hands kopen als ik jou was.!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:18

@ dorieen: das wel een beetje omslachtig :)

@ katie: JC is een B merk, net als Chamberlain. Goedkopere merken zijn ook Kadet bijvoorbeeld, zadels van zadelmarkt, Massimo, Hubertus etc. Hier op bokt in het [HAR] zie je veel verschillende merken voorbij komen. Maar alsnog zijn de meeste merken KAAL en NIEUW rond de 800euro.
Wintec is ook goedkoper, maar dat is kunststof.

Maar alsnog is het beter naar de zadelmaker te gaan en je budget aan te geven. Maar voor 500euro kun je niet heel veel.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:43

Inderdaad je kan ook goed een tweede handse kopen die op maat laten maken.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:46

Zoals anderen ook al aangeven, zou ik er een zadelmaker bij laten halen, die diverse zadels past.

Als je voor dat budget een zadel wilt kopen zou ik eerder gaan voor een tweedehands goed én vooral goed passend zadel dan een goedkopere nieuwe. Je kan nooit precies zeggen dat een goedkoop zadel slecht is, maar i.h.a. blijkt het toch wel zo te zijn.

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 07:38

Een thorowgood misschien?

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 08:48

Je kan ook hetzelfde doen al ik heb gedaan:
Een afspraak maken met de zadelmaker naar jou keuze en dan een tweedehands zadel wat volgens jou al aardig ligt door hem na laten kijken. De meeste tweedehands zadels mag je een weekje proberen.

Zo heb ik het gedaan en nu heb ik een fijn zadel dat prima ligt op mijn paardje. Ik heb ook meteen de zadelmaker even gevraagd of hij de prijs en kwaliteit een beetje in verhouding vond. Gratis koopadvies dus!

zipfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 13:57

een zadel is het belangrijkste middel om goed te kunnen gaan rijden, end at moet gewoon goed zijn.
Als ik je een tip mag geven, kijk niet naar merken en prijzen maar kijk echt puur naar de ligging van het zadel.
2e hands of nieuw maakt dan niets meer uit.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:20

En niet onbelangrijk vind ik dat het zadel EERST op het paard moet passen en pas daarna of jij erop kan zitten.

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:47

rowo schreef:
En niet onbelangrijk vind ik dat het zadel EERST op het paard moet passen en pas daarna of jij erop kan zitten.

Ben ik het deels mee eens. Uiteraard moet het zadel goed liggen op het paard maar jij moet er ook zeker goed in kunnen zitten. Anders kan jij niet mooi mee zitten en een onafhankeljke zit hebben! Het is voor beide even belangrijk.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:24

Je vat me verkeerd op ;) Je moet als eerste kijken of het zadel goed op je paard ligt en pas dan er een proefrondje mee gaan maken. Je kunt wel op 3 zadels goed kunnen zitten, maar als ze allemaal niet op je paard passen heeft het geen zin.

Onze zadelmaker neemt altijd stuk of 8 zadels mee en past ze eerst op het paard. Degene die passen, kan ik een proefrondje mee maken. De zadels die niet passen gaan direct weer de auto in. En zo hoort het IMO.

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:14

Okay dan zitten we op een lijn!

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:46

riël klumper heeft ook altijd wel goede zadels en kan in ieder geval altijd wel wat bestellen. Ook B merken te koop en zij kan ook de zadels aanpassen! Ze is echt goed!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:47

Klumper is niet echt in de buurt van Heerde ;) Heeft ze niet zoveel aan denk ik.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:34

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal reacties waarin zadels te koop worden aangeboden verwijderd. Dit is niet de bedoeling van een informatief topic. Als je een zadel te koop aan wilt bieden kun je een topic op EA openen.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 06:03

rowo schreef:
@ dorieen: das wel een beetje omslachtig :)

@ katie: JC is een B merk, net als Chamberlain. Goedkopere merken zijn ook Kadet bijvoorbeeld, zadels van zadelmarkt, Massimo, Hubertus etc. Hier op bokt in het [HAR] zie je veel verschillende merken voorbij komen. Maar alsnog zijn de meeste merken KAAL en NIEUW rond de 800euro.
Wintec is ook goedkoper, maar dat is kunststof.

Maar alsnog is het beter naar de zadelmaker te gaan en je budget aan te geven. Maar voor 500euro kun je niet heel veel.

massimo is echt geen goedkoper zadel hoor..
prijs ligt trouwens ook op 1150 euro en is echt wel een goed zadel.
De massimo trail word veel in de endurance gebruikt tot op het hoogste niveau, en je denkt toch niet dat ze zulke afstanden rijden op een zadel wat niet goed is.