Pessoa Protech

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

visiontimes

Pessoa Protech

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 20:13

Vandaag las ik op bokt. het artikel over peeskappen en hoe slecht ze zijn voor paardenbenen. Doordat de hitte niet wegkan zou het de pees aan kunnen tasten waardoor er blessures ontstaan. Daardoor ben ik nieuwschierig geworden over de Pessoa Protech's. Een tijd geleden zag ik iemand ermee rijden op een concours en ze vielen in eerste instantie helemaal niet op doordat je ze (op een donker paard) bijna niet ziet zitten, ze zien er namelijk in het echt helemaal niet zo lomp uit als dat ze op de foto doen. nu zit ik het te overwegen ze aan te schaffen dus:
Heeft iemand ervaring met deze peesjes, blijven ze wel goed zitten, hoe doe je dat met onderhoud ect?! :D

AfbeeldingAfbeelding

_maaike_D

Re: Pessoa Protech

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 21:58

ik heb de strijklappen. bevallen goed.
paardje heeft geen warme kogeltjes na het rijden.
als ze vies zijn even onder de kraan en klaar!
ze schuren wel omdat er geen voering in zit dus niet handig
voor lange ritten of gebruik voor iedere dag...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 10:42

Ik had de peesbeschermers gehaald omdat mijn paard zo druk was op het land en haar dus liever in de beschermers buiten wilde zetten. Heb ze alleen na het passen direct terug gebracht, vind het ondingen eerlijk gezegd. Om de stevigheid te krijgen die een peesbeschermer toch nodig heeft hebben ze er een verdikte rand in gemaakt die precies op de pees drukte bij mijn paard. Als je op de bovenstaande foto goed naar het linker voorbeen kijkt zie je die rand aan de bovenkant zitten (onder de voorknie).Ook zijn ze alleen maar in maat full te koop.
En volgens maaike_D schuren ze dus ook nog.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 14:52

Ik las een tijd geleden een stuk op bokt (geen idee hoe dat topic heette) en daar legden ze vanalles over de peesbeschermers, bandages etc uit. Nu zijn al die beschermers gemaakt voor de fashion. Ze raadden gewoon simpele strijkringen aan. Weet niet meer precies wat men daarover nog meer schreef, zal ik het even op moeten zoeken.

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:21

er zit geen voering in, geen neopreen of bont of whatever.
daarom zijn ze zo 'koel' .
door het bewegen van het been gaan er haren door de 'vakjes'
heen en gaan ze na een tijdje schuren. dat is mijn ervaring.
ik gebruik ze alleen bij het longeren op het strand of bij het springen. beetje jammer dat ze zo duur zijn tegenover weinig kwaliteit. het rubber kan namelijk ook inscheuren...