Ik krijg de neusriem niet goed?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

The_Princess

Ik krijg de neusriem niet goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 15:00

Hoi,
ik heb een tijdje terug een erg mooi hoofdstel gekocht maat Full (want die maat heeft mijn paard)
Nu zit het hoofdstel super mooi maar ik krijg de neusriem niet op de goede hoogte, Ik heb alles op het eerste gaatje zitten dus hij kan niet nog hoger wat kan ik hieraan doen? (En kleiner hoofdstel heb geen nut want dan past die niet)
Gaatje erbij laten maken ofzo?

just_kiki

Re: Ik krijg de neusriem niet goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:01

gaatje er bij maken idd. En mocht je niet zo tang hebben. Ff spijker er door heen slaan :)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:02

Je kunt er een gaatje in maken ja.
Eventueel kun je ook zelf bij de ruitersportzaak, marktplaats of bokt een gaatjestang kopen.
Altijd handig om te hebben liggen toch ;)

Animo_Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:03

of je brengt het effe naar de schoenmaker die het aan de rechterkant loshaalt, een stukje er af knipt en dan weer opnieuw vastzet. Werkje kost 10 minuten tijd en kost een kleine 5 euro. Dan heb je iig geen "lelijk" gaatje er bij en kun je de voorgedrukte gaatjes blijven gebruiken.
Mooiere optie...

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:04

gaatjes bijmaken. Ik had het vroeger ook bij mijn paard, ze had een full nodig qua bakstukken en frontriem, maar de neusriem had in maat cob ook genoeg geweest. geveolg gaatjes bijgeknipt in zowel aansnoer gedeelte als voor de hoogte.

WilmaW

Re: Ik krijg de neusriem niet goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:07

Voordat je gaatjes bij gaat prikken/laten maken kijk dan eerst even of je met de gesp niet te hoog uit komt bij de frontriem.
Anders is het idd het mooits om dat riempje met gesp iets in te laten korten.

Animo_Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:54

The_Princess schreef:
Hoi,
ik heb een tijdje terug een erg mooi hoofdstel gekocht maat Full (want die maat heeft mijn paard)
Nu zit het hoofdstel super mooi maar ik krijg de neusriem niet op de goede hoogte, Ik heb alles op het eerste gaatje zitten dus hij kan niet nog hoger wat kan ik hieraan doen? (En kleiner hoofdstel heb geen nut want dan past die niet)
Gaatje erbij laten maken ofzo?

En ben je er al uit?