Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
). Zeker bij paarden die de singelplek ver naar voren hebben zitten is zo'n prop leer achter de elleboog niet prettig. Qua ligging merk ik weinig verschil tussen een anatomische en een FRA singel. Het zadel ligt met de anatomische en FRA singel wel stabieler dan met een neopreen singel zonder elastiek.
Zeer fijn! Ook al heb je niet gigantisch hard aangesingeld, de singel past zichzelf aan aan het paard. Blijft prima liggen en snijdt helemaal niet! 
en het zadel vervolgens aan de zij ligt 

maar ik weet nu wel dat het niet kan komen doordat hij er daadwerkelijk pijn aan heeft. Verder vind ik het zelf een fijne singel, mijn zadel schuift veel minder als ik eens onverhoopt zonder opstapje moet opstijgen.
Miryamk schreef:Ik heb deze singel voor mijn westernzadel. Heb zelf eens gevoeld hoe fijn deze singel voor het paard moet zijn en ben daarna op zoek gegaan naar een tweedehands. Mijn paard gaat nl vreselijk 'dansen' na het aansingelen (hoe rustig ik het ook doe) en ik had gehoopt dat dat met deze singel voorbij zou zijn. Hij doet nog steeds zijn dansjemaar ik weet nu wel dat het niet kan komen doordat hij er daadwerkelijk pijn aan heeft. Verder vind ik het zelf een fijne singel, mijn zadel schuift veel minder als ik eens onverhoopt zonder opstapje moet opstijgen.
Hij heet toch niet voor niks "Dancer"
tja.......hahahaha ik zal het straks even bestuderen op stal
Coentjuh schreef:In welke maten zijn de westernsingels? Ik zag dit staatje:
Standaard maten, oplopend met 5 cm, in de kleuren zwart of bruin met RVS Fournituren:
Type Normaal 090 - 135 cm
Type Dressuur 035 - 075 cm
Type Western 075 - 080 cm
Maar op div webshops zie ik ze in maat 075 en 085 (en helaas niet 080)