Twijfelen tussen 4 zadels. Help!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sabriinaaa

Twijfelen tussen 4 zadels. Help!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 22:35

Ik wil een nieuw zadel!
Het is een 4 jarige Gribaldi merrie.
En nu zul je zeggen, 4 jaar wacht er even mee.
Maar dat kan niet want dit zadel (KN Sympfonie) ligt niet op haar en dat merk je met rijden echt!
ze word gevoelig op de rug en met doorzitten komt gelijk der hoofd omhoog en drukt ze der rug weg.
en ik zit er niet lekker op bij haar!
Dus een nieuwe!

Maar ik twijfel tussen 4 zadels!

Hulsebus Ultimate Dressage.

Euroriding Luxor.

Euroriding Diamant.

Anky zadel.
(met rechte lepel)

Wie heeft er ervaring met deze zadels?
Goede en slechte!
en eventuele foto van de zadels..... Het liefst die van de Hulsebos en Anky!

Alvast bedankt!

Meraki

Re: Twijfelen tussen 4 zadels. Help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:36

Nou, eigenlijk.. zou ik gewoon een zadelpasservice laten komen.. met een x-aantal zadels.. en zo gaan kijken welke het beste bij jullie past :)

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:38

De Diamant is een heerlijk zadel maar een nog fijnere vind ik zelf de Euroriding Titan 2, alleen dat is alweer heel wat euro's meer.
Maar Diamant is een heel fijn zadel :j

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 01:56

Wat telt is wat voor zadel zoek jezelf
wil je stevig in je zadel zitten of juist niet.
wil je hoge wrong, diepe zit etc etc.
Als je dat voor jezelf heb vast gesteld zou ik gewoon op zoek gaan een zadelmaker en die kan je vast en zeker wel tips geven
wat jij het fijnst vind.
Vaak kunnen die jou advies geven en bij sommige mag je het zadel uitproberen. En kunnen zij hem aanpassen op je paard mits de wijdte goed voor je is.

ik zelf rijd met hulsebos wb 4 wat ik super fijn vind

Prydi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 06:42

ik raad je ook aan iemand te laten komen en een PASSEND zadel voor je paard te laten uitzoeken. Als dan jouw gewenste model erbij zit is dat meegenomen. In eerste instantie moet het toch het paard goed passen en uiteraard ook jezelf, maar jij kunt het kenbaar maken of het lekker zit. Het paard gaat pas na een tijdje pijn geleden te hebben reageren, en dan heb je én een verkeerd zadel én een probleem met je paard. Succes met vinden!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:44

Ik zou ze eerst eens alle 4 passen. Misschien liggen 3 van de 4 niet goed. En dan is de keus snel gemaakt lijkt me.

steffjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:24

Ook ik zou ze eerst allemaal passen. En indien het toch niet helemaal is wat je wilde een zadelpasservice laten komen dan weet je zeker dat het zadel goed ligt voor jou en het paard!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:26

ik heb laatst echt zonder overdrijven rond de 30 zadels gepast op t paard en echt wat haar goed lag,zat mij niet...
heb nu een wow....

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:36

Laat kijken naar wat goed op je paard ligt, door een ervaren zadelpasser/maker (of hoe die mensen tegenwoordig ook genoemd worden hihi)
Dat is het belangrijkst lijkt mij. Pin je in elk geval niet vast op een beperkt aantal merken.
Nu is het voor mij misschien makkelijker dit te zeggen omdat ik een tinker met een wat lastigere bouw heb. Dus ik ben al lang blij dat er überhaupt een zadel is wat hem goed past ;)
Maar ook bij een paard met een wat minder moeilijke bouw, zou het voor mij het belangrijkst zijn welk zadel goed ligt en dan kijk ik niet naar het merk.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:13

Ik heb een hele tijd met een Euroriding Diamant zadel gereden. Verschrikkelijk zadel, mijn hele houding naar de knoppen. Iedereen die erop reed kreeg heel erg last van zijn/haar rug. Een stalgenoot had ook dit zadel en ik had precies dezelfde klachten.

Ik heb een aantal keren met een Anky zadel gereden. Heerlijk zadel, qua zit kan ik er niks aan opmerken.

Ook heb ik een aantal keren op een Hulsebos zadel gezeten. Geen flauw idee welke versie maar ik vond het een heerlijk zadel, zit als een huis!

Mijn favoriet was de Anky

ReneeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:17

Wat de meeste al zeggen, laat zowieso een zadelpasser komen! Misschien vallen er dan een paar af en is de keuze al makkelijker!

Zelf heb ik de Euroriding Diamant en vind het een erg fijn zadel. Past perfect op mijn paard en is ook nog eens van een goede kwaliteit :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:27

Ik ben zelf helemaal verkocht aan de BR zadels. Daar komt bij dat ze super liggen op mijn paard, en ze zitten ook heerlijk...

Ik zou zelf idd ook iemand laten komen die de 4 zadels mee neemt die je hier noemt, en ook andere zadels...

Sabriinaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 18:21

Alvast bedankt voor de Reacties!

Meneer Hulsebos (of iemand van die winkel) komt in de 3de week van November met ze zadels en dan kijken we wat er goed ligt. Ligt er niks van Hulsebos goed of ik vind het niet fijn of wat dan ook..... Dan laat ik van Rijs komen met iedergeval de zadels van me lijstje en andere zadel met diepe zit en veer kniewrongen. en kijken wat er dan weer uit komt!

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:56

Ik weet niet of je er nog iets aan hebt, maar ik heb zelf een Euroriding Luxor op dit moment. Moet zeggen, tis echt een goddelijk fijn zadel :D . Hiervoor had ik een Anky (gekocht in 2004, dus niet de allernieuwste versie), dat vond ik toen een fantastisch zadel. Hele fijne, maar ongedwongen zit. Ik ben toen zo stom geweest om dat zadel te verkopen bij mijn andere paard en na veel gedoe (was de wanhoop zo'n beetje nabij) ben ik uiteindelijk op een Luxor belandt.
Je moet inderdaad kijken naar wat goed past op je paard, dat op de eerste plaats, daarnaast moet een zadel voor jou prettig zijn en dat is voor iedereen weer anders.
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik vaak hoor dat de Luxor veel fijner zit dan de Diamant en dat vind ik zelf ook.
Zit nu zelf met een probleem dat mijn paardje spieratrofie lijkt te hebben door het zadel, dit terwijl 2 verschillende (en zeker geen onbekende ;) ) zadelmakers zeggen dat het zadel prima ligt op mijn paardje. Ik zit dus nu in dubio of ik mijn zadel zal inruilen voor een WOW, maar weet niet of ik daar mijn probleem mee oplos...

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:59

Aw, aw, aw, Diamant :D :D :D

Sabriinaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 19:48

Niemand meer ?

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:51

ik zelf heb de eurodind luxor gehad!
vond het een verschrikkelijke zadel werd helemaal voorover geduwd nog meer mensen die hier last mee hadden!

de euroriding diamant zit lekker en heb ik ook al een tijdje!
een prima zadel is het

heb ernaast ook nog een hulsebos zadel
en sja dat is toch eigenlijk wel mijn favoriet:O
diepe zit , stille beenligging en zit zacht en als een huis!

bouierenaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:51

Mijn zusje heeft een Hulsebos Ultimate Dressage (ikzelf heb een ander type)
Blijft heel mooi en zit heel lekker :)
Heb eventueel een foto als je wilt ;)

Edit: wij hebben voor hulsebos gekozen omdat dat het enige zadel is waar we echt genoeg steun hadden aan de kniewrongen (ben best wel klein en bij andere zadels moet ik mijn onderbenen naag voren doen om steun te hebben ;)
Laatst bijgewerkt door bouierenaat op 06-11-09 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

IRIIZ_XD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:53

gewoon alee 4 passen en dan kijken welkeen het best past

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:06

Ik heb de euroriding diamant.
In het begin vond ik 't maar niets Was m'n kentaur penelopa gewend die was veel zachter.
Ik vind diamant maar hard! Wel heb je er een nette houding op, niet gedwongen maar toch zit je echt netjes op t zadel! Verder vind ik de zit ook wel stevig (heb geloof ik wel die met wat buffelleer ofzo)
Was enige zadel dat toen passend te maken was op m;n paard vandaar dat t deze geworden was.
Liefst wil ik een kentaur Medea

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 17:38

ik heb een paar keer op een anky gezeten en die zit heeel fijn!

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:04

ik heb de euroriding luxor.
zelf vind ik dit echt een super fijn zadel.
ik zit wel iets voorover maar dat heb ik in elk zadel dus dat is een kwestie van veel oefenen en er op gewezen te worden dat ik recht op moet gaan zitten.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:06

Euroriding Diamant heb ik ook gehad, was er erg blij mee......
Maar het is persoonlijk , ga passen en kijk wat het beste
ligt op je paard en welke jij lekker vindt zitten....

wembleyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:11

ik lees ff mee , laat dinsdag een zadelpasser komen met vooral de anky classic ben erg benieuwd.Heb nu hulsebos maar past echt niet op mn paard.

ANNASUS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:19

Diamant vond ik zelf heel erg fijn!
Maar laat een zadelmaker komen, kijk welke goed op je paard ligt en welke jij fijn vond.