BF London of Lexington + dressuurachtig dekje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Judje

BF London of Lexington + dressuurachtig dekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 14:11

Ik heb al behoorlijk wat topics gevonden over het gebruik van gewone dekjes voor onder de Barefoot (London/Lexington), maar dat wordt dus afgeraden i.v.m. geen ruggengraatvrijheid.

Nou kwam ik in het topic Het omtoveren van gewone pad tot boomloze pad...patroon?? een halfpad tegen, die je dus kan combineren met gewone dekjes, maar in het topic staat dus dat je deze direct onder het zadel moet leggen en daaronder dus het gewone dekje.
Maar: hoe kan je nou je ruggengraatvrijheid behouden als je er een gewoon dekje onder legt? Als ik - voor mijn gevoel - logisch nadenk zou je zeggen dat de pad met ruggengraatvrijheid onder het gewone dekje zou moeten, toch? Op de site van Barefoot (hierboven als 'halfpad' aangeduid) staat dat je het op beide manieren kan gebruiken.
Ik ben benieuwd naar mensen met ervaringen met die half pad en hoe anderen tegen mijn 'dilemma' aankijken.

Ik ben namelijk aan het overwegen om een boomloos zadel aan te schaffen en mijn oog was gevallen op de Barefoot London, maar ook de Lexington wil ik gaan proberen, maarja, ik wil wel wedstrijden starten enz., dus wil ik er straks wel een net, wit dekje onder kunnen doen.

Wat misschien ook wel handig is voordat jullie kunnen oordelen is dat ik alleen maar dekjes heb met een zeer goed voorgevormde rug, dus niet een beetje hol, maar behoorlijk, zodat ze altijd mooi in de kamers blijven. Het zijn trouwens allemaal standaard dekjes, die niet erg dik zijn ofzo.

Woody2015

Re: BF London of Lexington + dressuurachtig dekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:01

Ik zou het dekje er dus ook overheen doen, over die halfpad.
IMO ligt er anders toch nog een kans op drukking, maar vaak is het lastig om ze eronder te doen aangezien deze halfpads vaak aan het zadel vast zitten gemaakt met lusjes.
Dus dat zou je moeten uitproberen.