Tijdens de lessen maak ik veel gebruik van Sheepskin pads en bbp's, maar ook van zadels. En wat ik ook probeer, de meeste zadels zijn gewoon te grote voor een aantal leskindjes. We hebben 1 pinokio zadeltje, maar die is vaak weer net te klein en zo'n super geweldig ding vind ik het ook niet.
Ik ben mij nu aan het orienteren op een barefoot maatje 0 of zo'n kinder barefootje. Wie heeft ervaring of misschien wat andere tips? Ook als je wat te koop hebt van barefoot maat 0 of kinderbarefoot zou ik graag reactie ontvangen. (De zadels moeten wel op meerdere type paarden passen.)
pmarena
Geplaatst: 03-11-09 22:34
De meeste mensen kiezen voor kinderen toch de kleinste maat Barefoot , daar rijden vaak zelfs nog slanke 12 jarigen mee
Voor voornamelijk kinderen onder de 10 jaar zou ik echt geen grotere maat nemen , als je voor een Barefoot zou gaan.
Ik twijfel dus tussen maatje 0 of dat kinderzadel (lily en Bellis) Schelen deze qua maat veel met elkaar? Ik heb kinderen van 6 tot 15 op les met allemaal verschillende posturen en lengtes
Ik heb altijd voor mijn pony's de kidszadel gehad van Barefoot, vind het zelf een super zadeltje om te zien, alleen ligt het op mijn nieuwste pony niet super en hebben mijn leskindjes laten merken toch liever op een boomzadel te rijden, dus voor een goed bod is evt de mijne te koop( de blauw/zwarte met bijpassend bitloze hoofdstelletje)