Mijn paard heeft problemen met zijn spieren, ruggewervels zitten enkele bol, scheve heupe links en bekken.
Waarom, nou hij is te hard gegroeid waardoor zijn spieren het niet konden verwerken en hij is wss een keer in de wei gevallen waardoor hij de andere dingen heeft opgelopen.
Uiteraard word hij hiervoor door een schiropractor en osteopaat behandeld

Ik zal haar komende zaterdag bij de behandeling ook dezelfde vraag voorstellen, maar ik dacht mss heeft er een bokker wel ervaring met iest soortgelijks!
Ik heb dus een nieuw boomloos zadel gekocht voor 2 a 3 maanden geleden, momenteel rij ik niet meer tot hij beter is.
Het gaat om een Barefoot Missoula, met VPS, maar ik vraag me af of dit wel juist is omdat je bij boomloos toch meer ''op'' je paard zit en de druk toch anders word opgevangen?
Nu vraag ik me dus af of boomloos verder rijden straks wel goed is, of dat een goed passend boomzadel beter is?
Dat zal lastig worden aangezien hij giga aan het groeien is met zijn 4,5 jaar en al een flinke haflinger is, vandaar dat we dus ook boomloos zijn gegaan.
Momenteel doen we al een hele tijd alleen handoefeningen en longeren om alles los te maken en sterker te krijgen met de juiste bespiering in combi met oefeningen van de chiro en osteo.
Of is het juist goed, boomloos, wie o wie heeft iets soortgelijks meegemaakt?
Even voor de mod's, ik wist niet zeker of dit hier moest of bij harnachament aangezien het eigenlijk om een medisch advies kwa tuig gaat? Als het niet goed staat, excuus ervoor!
zeg maar hihi!