Ik kwam er gister achter dat mijn paard (volgens mij) drukplekken op haar rug heeft, (Op de plek, waar de achterkant van het zadel zit, waar de dikke opvulling zit).
Het rare is nu alleen, ik rij al 2 jaar met dit zadel. Er is nooit iets aan de hand geweest en het zadel heeft altijd goed gezeten. Ik moet er wel bij zeggen dat ze nu 4 mnd drachtig is, zou dat een rede kunnen zijn dat het zadel nu anders gaat zitten? Ik merk er niet veel aan tijdens het rijden, alleen dat ze wat drukken met haar hoofd is en niet helemaal wilt dalen soms, nu zou dat natuurlijk daar aan kunnen liggen. Ik kwam erachter toen ik met de borstel over hun rug ging, dat ze met haar rug "inzakte".
Kan deze opgevuld worden? Of moet er een nieuw zadel komen? Maar als het komt omdat ze drachtig is, blijft haar "rug" steeds veranderen en zodra ze bevallen is, zit ook dat zadel dan weer anders..
Wat kan ik hier aan doen.. hebben jullie ervaring hiermee of tips?
Ik sluit me aan bij de rest. Vaak is het zo dat als ze achteraan het zadel drukken, het zadel te ver achterover ligt. Kan idd komen omdat ze van voor voller/breder wordt door de drachtigheid. Ik moet er wel bij zeggen dat onze merrie nu 6mnd drachtig is, maar dat bij de mijne nog niet gemerkt heb.