Ja ik weet dat dat natuurlijk het beste is Maar een beetje een aantal punten waar je goed zelf op moet letten .. voor als het paard nog groeit , t zadel moet toch goed blijven passen
Anoniem
Geplaatst: 01-11-09 12:16
Lizhme schreef:
Ja ik weet dat dat natuurlijk het beste is Maar een beetje een aantal punten waar je goed zelf op moet letten .. voor als het paard nog groeit , t zadel moet toch goed blijven passen
Nee. Een onbeleerd paard heeft veel minder bespiering waardoor het zadel op den duur niet meer past...
Of de singelstoten recht naar beneden hangen als je het zadel op de juiste plek hebt liggen. Ligt dat scheef dan ligt waarschijnlijk je zadel ook nietm er goed. De achterkant van het zadel moet hoger liggen dan de voorkant en de voorkant mag niet te hoog boven de schoft liggen want dan is hij meestal te krap. Ook moet het gedeelte waar je op zit recht liggen en niet scheef want dan ligt je zadel te ver achterover of te ver voorover. ALs je acher je paard staat moet jke tussen de kussens door kunnen kijken naar voren . Dit is advies wat ik heb gekregen door eenzadelpsserij. Klopt een vand ie dingenn iet meer dan zou ik je zadel voor de zekerheid latennakijken. Vooral omdat een jong paard nog groeit en spieren ontwikkeld en er een grote kans is dat het zadel over een paar maanden niet meer goed past.
Bedankt ! ik zal die tips uitvoeren Ik weet dat het zadel niet meer past als het paard van postuur veranderd daarom lijkt het me nuttig dit af en toe te controleren