Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
SBL schreef:Kan er gewoon af hoor. Het is alleen wel zo dat als je de sperriem eraf hebt, je het bit door de mond trekt. Dat moet je dan onder de kin door vastmaken met een kinriempje, zoals bij het westernrijden.
beantsje schreef:SBL schreef:Kan er gewoon af hoor. Het is alleen wel zo dat als je de sperriem eraf hebt, je het bit door de mond trekt. Dat moet je dan onder de kin door vastmaken met een kinriempje, zoals bij het westernrijden.
Pardon??
Dan trek je wel verrekte hard aan de teugels, lijkt me.
Ik heb zelf een hoofdstel met Engelse neusriem dus daar kan niet eens een sperriem aan.
Maar om op de vraag terug te komen;
je rijdt nu in feite met Engelse neusriem. Die doet pas wat als het paard zijn mond extreem ver open doet. Hij kan er dus rustig af.
).seabiscuitje schreef:Een engelse neusriem maak je toch ook vast over het bit (dus neusriem laag op de neus)? Dan is een sperriem ook niet nodig inderdaad, de neusriem neemt dan die functie over.
Maar ik heb hem ook niet nodig, dus waarom zou ik hem dan persé moeten gebruiken...
.