[WN] westernpad 1,5 cm te dun?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

westernpad 1,5 cm te dun?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 12:25

Ik zag bij arthus westernshop zo'n leuke amerikaanse vlag pad, helaas is deze te groot voor mijn pony en zadel.

Zadel is 53cm lang en pony is 1,15 hoog.
Wie weet leuke pads in leuke felle kleurtjes, eventueel een zwart mag ook wel.
Ik zag daar de wat goedkopere pads en die waren wel zijn maat alleen die waren maar 1,5 cm dik, is dat niet te weinig?

Ik ben ook opzoek naar een singeltje zo klein mogelijk (geen touwtjes)

Wie o wie weet waar deze beide te bestellen zijn?

Gr Laura

troi

Re: westernpad 1,5 cm te dun?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:27

vindt zelf ander halve centimeter wat dun, als het geweldig materiaal is zou het misschien kunnen maar als het tussen de goedkope pads lag zal dat wel niet het geval zijn ben ik bang..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:34

Als de pad de vingernageltest doorstaat is hij dik genoeg. Neem de pad tussen duim en wijsvinger en probeer of je met je wijsvinger de nagel van je duim kunt voelen. Kun je dat, is de pad niet dik en niet stevig genoeg.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:38

Cassidy schreef:
Als de pad de vingernageltest doorstaat is hij dik genoeg. Neem de pad tussen duim en wijsvinger en probeer of je met je wijsvinger de nagel van je duim kunt voelen. Kun je dat, is de pad niet dik en niet stevig genoeg.

Geldt dit ook voor westernpads?? aangezien de zadels geen schokdemping etc bieden is mij altijd verteld dat je een dik pad nodig hebt om een comfortabel geheel te vormen voor de rug.

Verder heb ik zelf een singel en pad te koop staan, als je interesse hebt kan ik vanavond de maten wel precies meten.
http://link.marktplaats.nl/285694005

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:47

Wij hebben voor onze shet al jaren een eenvoudige pad van Arthur. Het is een gewone navajo pad met vilt van binnen. Hij is aardig stevig. Hij is net iets te lang, maar daar heeft de pony nooit last van gehad achter het zadeltje. Zoals cassidy zegt, je krijgt hem niet ingedrukt, maar het is dan ook stug materiaal. En er reed een lichtgewicht kind op altijd.

We hebben van hem ook een mooi light oil hoofdstel met teugels en van storm westernshop een rood one ear van stof met teugels. One ear kan je goed op maat maken ook.

Helaas wel altijd dat touwingeltje gehad, want ben nog niet echt iets anders tegengekomen. En heb er ook niet fanatiek anar gezocht. Ik ben wel heel precies met die singel. Dus geen velletje of haren ertussen.

Er zijn verschillende Duitse site's met leuke pony westernspullen ook. Heb zo de linkjes niet, maar misschien iemand? Lousdau denk ik wel en misschien Kramer........

Heb je al een zadel wat je pony past en jezelf op kan of is het voor een kind? Ons eerste zadel was mijn zoon te groot voor va zijn 10e en nu heeft hij een tussenmaat.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:52

Zoefff schreef:
Geldt dit ook voor westernpads?? aangezien de zadels geen schokdemping etc bieden is mij altijd verteld dat je een dik pad nodig hebt om een comfortabel geheel te vormen voor de rug.

Ik heb dit geschreven met een westernpad in mijn hoofd, ken de dressuurpads niet.
En te dik is niet goed, dat kan bij een verder goed zittend en goed passend westernzadel ervoor zorgen dat het zadel uiteindelijk niet meer goed zit en goed past.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 12:57

Ik rijd er zelf op, ik ben een heel klein meisje. Maar ik rijd niet vaak, mijn bijrijders rijden daarin tegen wel fanatieker en wil ik gewoon een goede hebben. Ik zag bij http://www.justwestern.nl ook de nevajo pad, deze lijkt mij iets dikker dan die bij arthur, of komt dat door dat bont aan de onderkant? ook zie ik dat ze 18 inch singeltjes heeft. Ik kan altijd van mijn zadel de singelstoten verkorten doe nu die omslag. Maar dat kunnen de meiden nog niet zo goed, vandaar overgang naar andere singel (ook laten de touwen nu helaas los)

Zoeff: helaas is dat allemaal te groot.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 13:54

Die van ons is gewoon stug en blijft ook goed in model. Is alleen te lang. Die van Justwestern is volgens mij verder zelfde idee, maar dan met bonte onderkant. Ligt ook aan je eigen voorkeur en of je pony tegen nep bont kan dan. etc etc.......Voor de prijs kan je het wel proberen en later nog eens een andere, zodat je ook kan wisselen. Wij hebben nog een tuffy pad, maar die vind ik minder prettig, omdat die schuift. Op een shet alles goed passend krijgen is ook niet heel makkelijk.

Een andere optie kan zijn dat je een simpele neopreen pad op maat snijdt zelf. Moet je niet een afgewerkte hebben.

Singel is lastig. Je kan iets omhoog, maar ope en gegeven moment heb je toch je zadel. Touw vond ik nooit prettig hoor en ben er ook heel netjes mee met aansingelen. Ik heb voor mezelf een neopreen altijd, amar zou ook wel naar mattes willen kijken nu. Qua maat moet je gaan meten en rondkijken. Wie weet staat er iets op die Duitse site's? Ik heb niet serieus verder gekeken en nu hebben we het niet echt nodig meer.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 14:29

just western heeft een 18 inch en die zou volgens mij prima moeten passen. De pad ga ik vanavond even bestellen :D samen met de singel. Ik heb een pony van 1,15 dus daar is de pad mooi passend 60 x 60 cm. :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 15:24

Je, onze pony is een echte shet, is kort in de rug etc. Even een tikkeltje groter val je net in andere maten weer, net als met dekens.

Succes en dat wordt een foto topic!!!!!!!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:07

ik heb nog een knalroze dikke korte pad liggen die ik niet meer gebruik omdat hij te kort voor me is. Als je interesse hebt pb maar.