Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
mustangbokt schreef:- geen te hoge voorboom, anders stoot ik er tegen en dat is pijnlijk...
Hier krijg ik een heel raar beeld bij, weet je dat? HOE zit jij op je paard???!mustangbokt schreef:dank je wel voor de tips!
uiteraard moet ik werken aan mijn houdig en zit, maar ik vroeg me vooral af welk type dressuurzadel mij daarbij kon helpen.
met het zadel waar ik nu meer rij heb ik de indruk dat ik te "vrij" wordt gelaten, waardoor ik veel te snel in de fout ga.
hestejente schreef:mustangbokt schreef:- geen te hoge voorboom, anders stoot ik er tegen en dat is pijnlijk...
Zo!Hier krijg ik een heel raar beeld bij, weet je dat? HOE zit jij op je paard???!
Neem les, zitles, van een goede instructeur. Verder denk ik dat jij juist met een wat vlakker zadel gebaat zou zijn aangezien je daar van leert zitten, een dressuurzadel perst je in de goede houding, zo is het geen kunst om te zitten. Echte rijkunst komt van jezelf, niet van je zadel. En ja, dat klinkt heel makkelijk. Ik zit regelmatig niet op m'n eigen zadel, en dat zit ook een stuk minder fijn, maar dat houdt niet automatisch in dat ik er niet mee kan rijden.