Prestige top dressage

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

viperlover

Prestige top dressage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 20:04

Hallo allemaal ;)

Ik heb een vraagje mijn zadel is een tijdje geleden gestolen.. en nu moet ik dus weer een nieuw zadel.
Maar nu heb ik de prestige top dressage uitgeprobeert en vind dit echt een heel fijn zadel en hij past ook goed op mijn paard! dat is nog wel het belangrijkste vind ik.
Maar wat zijn jullie ervaringen met dit zadel?

Alvast bedankt.

Raja

Re: Prestige top dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:08

Ik heb ook dit zadel.
Super fijn zadel!!
Heb het bijna een jaar nu en het blijft ook mooi.
Zit nog steeds heerlijk!
Er rijden er bij mij op stal meer met dit zadel en heb nog geen negatieve berichten gehoord over dit zadel...

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 20:18

Raja: Okee bedankt voor je reactie ja ik vond het ook echt super fijn zitten! hiervoor had ik de euroriding titan 2 maar me instructrice vond hem nooit zo fijn liggen op mijn paard! dus vandaar dat ik naar een ander type zadel ben gaan kijken;)

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:18

ik heb zelf ook een top dressage ..en wil echt niets anders meer haha ..blijft erg mooi zit heerlijk!!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:35

Ik vind het echt een super zadel. Zit onwijs lekker en is ook helemaal niet zwaar.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 23:09

Raja schreef:
Ik heb ook dit zadel.
Super fijn zadel!!
Heb het bijna een jaar nu en het blijft ook mooi.
Zit nog steeds heerlijk!
Er rijden er bij mij op stal meer met dit zadel en heb nog geen negatieve berichten gehoord over dit zadel...

Hier het zelfde verhaal. Zadel zit heerlijk en blijft mooi.

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 23:27

bedankt allemaal dit zijn al veel positieve reacties!
Ik krijg hem waarschijnlijk aanstaande zaterdag :D

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 23:33

Ik heb er een gehad, maar kon mijn draai er niet op vinden :n
Ik heb nu een Hulsebos en daar zit ik heerlijk op en hij ligt super op mijn paard :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 08:52

Ik heb twee top dressage zadels gehad :) Toen mijn ruin uit de eerste Prestige TD gegroeid was, ging ik voor een boommaatje ruimer. Helaas is hij zo veranderd dat ze pasvorm niet meer geschikt was voor hem.
Het zadel lag nog wel goed op een ander paard (zie onderschrift), maar daar was het zadel niet voor bedoeld.

Ik kon erg goed met het zadel overweg en ik was ook erg blij met de Prestige kwaliteit.

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 09:03

Ik heb ook een Prestige TD en ben er ook ontzettend blij mee. Zeker ook omdat de TD veel schoudervrijheid heeft en daardoor de gangen van je paard nog beter uitkomen.
Verder vind ik het ook een mooi zadel om te zien dat vind ik niet bij elk zadel.

saskia_drost

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:07

Ik wil nooit meer een ander!! :D Super zadel.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:13

Ik vond dit zadel veel te gedwongen. Maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 19:46

Bedankt allemaal voor de reactie's!
Het meeste is positief en iedereen is natuurlijk verschillend in wat je gedwongen vind zitten en niet, ikzelf vind hem niet gedwongen zitten omdat ik hiervoor de euroriding tittan 2 had en die is nog erger daarin. iig bedankt allemaal!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 16:44

Mijn bijrijdpaard heeft er 1. Ligt op haar echt super. ook de eigenaar zit er heerlijk in.
Maar ik kan er niet in zitten. Veel te gedwongen. Ik stap vaak met rugklachten af. Maar op het paard ligt het heel fijn. Breed tussenkanaal, fijne drukverdeling, vrijheid om te bewegen.
Nu heb ik zoiezo een voorkeur voor een platte en open zit, wat ik dus op mijn eigen paard heb :D.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:51

Ik vind het een geweldig zadel. Maar helaas voor mijn eigen paard teveel gedoe met aanpassen. Dus heb er uiteindelijk geen een gekocht.

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 12:03

Eindelijk ik heb hem! :Y)
ben er echt super blij mee!
En op mijn paard ligt die ook helemaal super :D

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 13:16

Ik ben benieuwd wat voor type paard jij hebt?

Ik heb namelijk nu een euroriding titan 2 op mijn paard liggen. maar ik heb een paard met een vrij korte rug. nu hebben we geconstateerd dat hij toch last heeft van dit zadel, en wel door de lengte van het zadel. Ik wil nu dus een wat korter zadel, en mij werd een prestige top dressage aangeraden.

Ik heb al wel zelf op dit zadel gezeten, maar dan op een ander paard. en voor de pasvorm wel op mijn paard neergelegd, en leek heel mooi te passen. ik vond het vooral positief dat de kussens minder achter de lepel uitsteken en dat de schouder meer vrijheid krijgt in vergelijking tot de titan. En dat de wrong minder extreem is, want dit vind mijn instructie ook minder geschikt voor mij.

in ieder geval fijn te lezen dat dit zadel jou goed bevalt!

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 17:47

Hoi ik heb een kwpn paard.
Alleen ben ik erachter gekomen dat dit zadel toch niet geweldig bij mij past! ik probeerde te doorzitten nou het was een ramp! :o
Het doorzitten is bij mijn paard al moeilijk omdat hij super ruime passen heeft, dus vandaar dat het niet ging dus dat was wel weer balen!
Voor de rest vind ik het geen slecht zadel het licht gewoon aanmijzelf! gelukkig was het geen probleem om een ander zadel te bestellen. Dus nu neem ik toch weer het zadel die gestolen is de euroriding titan 2.
omdat ik dan weet dat het doorzitten voor mij geen probleem is.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:10

Tsja dat is gewoon even wennen. Mijn KN vond ik ook even schrikken toen ik hem net had. Ook omdat mijn paard ruime gangen heeft, en wel opgooit in draf. Na een paar weken was ik er helemaal aan gewend. Dat heb je met ieder zadel wel.

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 21:34

Elmiran:
ja dat is mischien wel zo maar ik kan er niet echt steun in vinden en dat had ik met dat andere zadel wel gelijk dus vandaar dat het hem niet word;)

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 07:46

ik bedoelde met type paard eigenljik meer of het een rank paard is, of wat breder, lange of korte rug...

ik had ook dat ik na m'n 1e zadel met de titan veel beter door kon zitten, maar dat had meer te maken met beter rug gebruik. Ik hoop in ieder geval dat dat probleem met een ander zadel niet terug keert, want de titan is echt te lang en te kolossaal voor mijn paard, dus die wil ik echt weg doen. M'n eerste gedachte gaat naar dit zadel uit, ik ben benieuwd hoe deze voelt en of de zadelmaker het een geschikt zadel gaat vinden.

Abydos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:21

Ik heb dit zadel ook :D Super, ben er helemaal blij mee. Had eerst een Kentaur, maar die lag niet goed meer op mijn paard (ivm meer bespiering vd rug) Nu heb ik dus de Prestige Top Dressage. Ik kan er wel goed in doorzitten hoor, verder ligt hij super op mijn paard en ik kan er ook makkelijk lange buitenritten op maken zonder dat ik last krijg van me kont of benen ofzo haha :D (Was op vakantie naar de Ardennen met me paard en kon er moeiteloos de halve dag op rijden)
Ben zowiezo heel tevreden over het merk Prestige, heb ook een springzadel daarvan, namelijk de Prestige Paris D, die zit helemaal geweldig haha, maar das ook springzadel.