Ervaringen 'QHP Losse hals'?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Claire

Ervaringen 'QHP Losse hals'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 17:59

heeft iemand ervaringen met de 'QHP Losse hals'?

Past hij op elke deken?

Foto:
Afbeelding

mait

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:05

Ik heb ervaring.

Hals pastte opzich wel maar het gaat wel een beetje ten koste van de manen van je paard ;)
Vind zelf het systeem met het elastiek niet zo praktisch aangezien dat uitrekt. Mijn haf heeft meerdere keren met de hele hals over der hoofd gestaan (gelukkig is het een mak schaap wat gewoon wacht tot ze geholpen wordt :+ )

Verder bleef het wel heerlijk warm daarbinnen hoor!

Ik denk niet dat ie op elke deken past. Je hebt 3 ringen nodig (die niet altijd standaard op je deken zitten). Ik heb ze er zelf aangezet.

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 18:10

thanks voor je reactie :) Het is niet een super idee als dat over haar hoofd gaat zitten, want mijn pony was vroeger al kopschuw en ik denk dat ze dan zich te pletter schrikt :+ Kwamen er veel kale plekken in de manen? En weet je nog een andere hals die jij beter vind?

Groetjes!

mait

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:52

Nou vooral de aanzet van de manen heeft er bij onze beide haflingers onder moeten lijden ;)
Niet dat het open lag oid maar je kon wel zien dat ze duidelijk minder manen over hielden... Nou hebben ze (in ieder geval die van mij) een flinke halsaanzet, dus dat maakt de hals wel 'krapper' natuurlijk.

Ik heb geen ervaring met andere halsen. Dit jaar ga ik het proberen zonder ;)