Welk zadel hoofdstel zouden jullie aanraden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Chefke

Welk zadel hoofdstel zouden jullie aanraden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 21:59

Ik moet binnen kort een zadel en hoofdstel kopen voor mijn 3 jarige. Ik heb besloten om het in bruin leer te doen. Verder ben ik van plan om wedstrijden in zowel dressuur als springen te gaan proberen. Mits het goed gaat natuurlijk.
Eigenlijk ben ik hopeloos verliefd geworden op het Kieffer Amsterdam zadel in het bruin. :o

Wat voor zadel hebben jullie hele goeie ervaringen mee en ook de zadelmaker?
Mijn zadelmaker raad Kieffer, Passier, stubben en nog 1tje aan omdat dat een goede kwaliteit leer is en het zitpunt op de juiste plaats zit.

Nensert

Re: Welk zadel hoofdstel zouden jullie aanraden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:03

Ik vind Kieffer altijd vrij hard zitten, niet echt een zachte zit.
Ik heb zelf nu de Euroriding Diamond, niet zo'n bekend merk, wel prijzig, maar superfijn!

Qua hoofdstel heb ik wel kieffer, als je wat goedkoper wilt, kun je Harry's Horse nemen en dan een dagje in de olie. Dan is het ook heel soepel. Als je je spullen goed verzorgt, blijven ze sowieso mooi en soepel, bij mij dan..

Shanelle

Re: Welk zadel hoofdstel zouden jullie aanraden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:06

Ik ben dan weer heel tevreden over Kieffer. Ik heb heel erg snel last van zadels, maar mijn eerste keer op een Kieffer ben ik nooit vergeten -> zalig zacht & een goeie zit. Maar waarschijnlijk scheelt dit toch wel weer van persoon tot persoon.

PS: moest je nog een bruin hoofdstel maat cob zoeken, die heb ik hier nog helemaal nieuw liggen (heb op het laatste nippertje toch nog vr zwart gekozen ..) Als je interesse mocht hebben, stuur me dan maar een PB'tje!