Ik heb sinds kort een kieffer garmisch 2e hands gekocht. Hij past super, en zit heerlijk , gewoon super zadel! Maar, hij kraakt Zo enorm hard. Je hoort dat ding door de hele piste kraken schaam me kapot. Zou ik hier iets aan kunnen doen? Het rare is dit zadel is nog maar 3 jaartjes oud.
Mvg Sanne
Mouna
Geplaatst: 26-10-09 21:45
Je zou kunnen kijken of het helpt als je hem invet. Dat heeft ons zadel na een tijdje ook. En rij je met rubberlaarzen? Want dat kraagt nog dubbel zo erg!
aliealie
Geplaatst: 26-10-09 21:45
Zelf had ik ook een zadel wat enorm kraakte. Toen ik de zadelmaker er naar liet kijken bleek de boom van het zadel nog maar met 1 klink vast te zitten, moest helemaal opnieuw vastgeklonken worden, kassa...............155 euro. Dat hoeft natuurlijk bij jouw niet zo te zijn, maar bij mij was het kraken naderhand over.
SuzieQ
Geplaatst: 26-10-09 21:46
Ik dacht dat kraken van een zadel ook te maken kan hebben met een (bijna) gebroken boom. Heb je het laten nakijken door een zadelmaker?
Ja ik heb hem door 2 zadelmakers laten na kijken? Ik denk dat het allemaal wat stroef is.Want de nieuwe kieffer van een vriendin kraakt ook zo hard. Maar met olie dan invetten ofwat?
Als ik jou was zou ik er niet meer mee rijden tot er een zadelmaker nagekeken heeft
Wiwabalia
Geplaatst: 26-10-09 21:55
taffy schreef:
Als ik jou was zou ik er niet meer mee rijden tot er een zadelmaker nagekeken heeft
Er hebben al 2 zadelmakers naar gekeken, alleen TS wat hebben die gezegd?
armanike
Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-09 21:55
zou olie niet handiger zijn? is maar een vraag, heb hier niet zo veel ervaring mee
@ Taffy: Graag even het topic fatsoenlijk lezen? Heb al vermeld dat hij door 2 zadelmakers is na gekeken. Twee verschillende.
taffy
Geplaatst: 27-10-09 13:04
Armanike ik heb je openingpost fatsoenlijk gelezen en ga niet eerst elke topic doorspitten wat er nog meer geschreven is Hebben ze er enkel naar gekeken of het hele zadel uit elkaar gehaald en de boom kaal bekeken en daarbij ook de lapjes leer over de boom losgehaald? anders kunnen er alsnog scheuren in zitten. Als het 3 jaar oud is zal het niet van nieuwigheid kraken,misschien was de vorige pony te breed voor deze boom en heeft er teveel spanning opgestaan.