Boom verbreden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Boom verbreden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 12:35

Hallo,

ik vroeg me af;
Hoe zit het met bomen? :+

Kan je altijd de boom laten verbreden of heeft dat nadelige gevolgen voor het zadel, en zo ja; welke gevolgen?
Of is dat afhankelijk van het merk?

Het gaat om een KN :)

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:58

Volgens mij kunnen (de oude????) KN niet. K(an) N(iet). Maar dat weet ik niet zeker.

Mijn zadelmaker doet het bij sommige merken wel, maar ik denk dat als je het wil laten doen je wel een heeeele goede zadelmaker moet hebben. Ze kunnen je zadel er compleet met verprutsen. Dus ik zou echt een vakman zoeken en niet gewoon naar Divoza of zo brengen.

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:59

Als ik jou was zou ik het niet doen, de zadelmaker die daarin wel vertrouwde is zover ik weet nu gestopt met werken,hij heeft toen mijn MK KN verbreedt.
Houd er ook rekening mee dat als het zadel te smal is ook de kussens breder moeten zijn,anders heb je wel een brede voorboom maar de kussens worden er niet breder van en dan blijft het zadel er bovenop liggen.
Heb je nu een Wijde kamer?

BarbaLala

Re: Boom verbreden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 09:18

Ik hoor het al, geeft meer last dan plezier...jammer!

Nou ik had een interessant zadel op het oog van KN, vrij goedkoop maar met medium kamer, en ik heb wijd nodig..

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:02

Dan is het voor jou voordeliger je MK te verkopen en een wijde kamer terug te kopen,scheelt je z'n 200 euro verbouw kosten en dan zijn de kussens ook wat wijder :)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 13:46

Dat is een onmogelijke optie denk ik, want het ging hier om een cognackleurige :o En die zie je denk ik zo ongeveer: NOOIT met wijde boom 2e hands? :+

Iig weer wat geleerd :)