Schuimrubber??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mies_dummy

Schuimrubber??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 11:13

Bij mij op de manege rijden de paarden en pony's met schuimrubbers. is dit eigelijk wel goed?
als de zadels allemaal wel zouden passen oke maar bij sommigen pony's past het zadel niet goed dus met een eigendekje rijden word dan moeilijk want je moet dan bontje dit bontje dat. weten jullie wat beter is schuimrubber of gewoon dekje?
en ook de hoeven die van de pony waar ik op reed zijn geheel vergroeid, helemaal een andere vorm! en mijn huidigen rijpony staat voor op hoefijzers maar hij glijd steeds uit.( op de stenen buiten.) terwijl andere eigen paarden dat niet hebben tot ze naar de smid moeten , dat is toch slecht! ik rij daar nu 10 jaar maar ik durf niks over die hoeven te zegen! wat nu? help!

Anne.

Re: Schuimrubber??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 13:15

Ik heb er nog nooit van gehoord! Het is natuurlijk wel essentieel, vooral voor paarden die meerdere malen per dag lopen in een manegeles dat zij een goed passend zadel hebben..

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 13:25

Het beste is natuurlijk een goed passend zadel, maar je ziet op veel maneges dat de zadels beter passend worden gemaakt met dekjes en bontjes. Of de hoeven echt vergroeid zijn kan ik van hieruit niet beoordelen, maar over het algemeen zorgen maneges er toch wel voor dat de pony's regelmatig bekapt worden het is namelijk hun broodwinning.
Dat een beslagen pony uitglijdt is helemaal niet raar, op ijzers is het veel gladder dan onbeslagen.
Als je vragen hebt, zou ik ze aan je instructeur stellen, die kan je daar duidelijkheid over geven. Zij is daar ook voor, om je dingen te leren.
Zij kan je ook zeggen of de hoeven inderdaad vergroeid zijn of waarom de paarden met schuimrubber rijden.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 13:47

Wat denk je dat er in een dekje zit? Schuimrubber, inderdaad! Voor een manegepaard lijkt schuimrubber me juist fijn, dat dempt het gehots tenminste nog een klein beetje. Of de zadels passen... eigenlijk ken ik geen een manege waar ze passende zadels hebben. Ze zijn er vast hoor, maar ik ken ze niet.

IJzers is inderdaad gladder dan blote voeten. Kan zijn dat de pony nog niet zo lang op ijzers staat en er nog aan moet wennen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:20

PP > HAR

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 19:42

meestal staan de paarden juist te lang op de zelfde ijzers en die schuimrubbers zijn 20cm DIK! heb het gemeten.